Pages

torsdag, december 28, 2017

Egentid.

P erbjöd att jag kunde skippa att åka med för att lämna barnen på onsdagen och ta en liten spadag. Inte mig emot. Så när de drog mot Ban Phe släppte de av mig vid ett ställe som har tre olika massageställen. På det första stället började jag med att ta en ansiktsbehandling. När den var klar frågade jag om footscrub, hon sa då att det skulle ta ett tag att förbereda så om jag kunde komma tillbaka om en halvtimme. Under den halvtimmen gick jag på stranden och plockade lite snäckor.
Väl tillbaka fick jag den utlovade footscrub:en och efter den fortsatte jag vidare till ett av de andra massageställena där jag tog en thaimassage. Klockan var då 12 och det skulle betyda att nu slutade barnen, så tänkte jag tar mig en promenad till den strand där vi spenderade juldagskvällen. Det tog nog en 50 minuter, men i och med det mulna vädret blev det bara lite varmt av den promenad jag tog, fick som belöning två skavsår men tackolov är de inga som gör ont. Väl framme såg jag att P mailat att de skulle stanna för lunch i Ban Phe så jag passade på att också äta lunch. Gick sen ner till stranden för att fräscha upp mina inbakdeflätor. (Så alla behandlingar jag gjorde under förmiddagen gick tillsammans på 1000 baht vilket är ca 250 kr, inte dåligt va?!) Strax därefter dök P och barnen upp och vi åkte hemåt.

Hemma chillade vi en stund innan barnen ville till poolen, jag satt på kanten och tittade på. Jag badar då inte om jag inte kan värmas upp av solen efteråt. Jag och de små gick tillbaka tidigare medan P och vira stannade kvar ett tag. Till middag åkte vi en kort bit bort till en restaurang som hette Majas, inget att hurra över direkt även om viras pasta bolognese var riktig god.

Mycket mer hände inte på kvällen förrän det var dags för läggdags då det helt plötsligt utbröt ett redigt kattslagsmål utanför oss mellan två vildkatter. Ett tag visste vi inte vad vi skulle göra då jag inte ville att de skulle hoppa på mig istället, men tillslut försökte jag avstyra det vilket på det vi hörde bara flyttade bråket från vår uteplats till grannens tomt. De verkade lugna ner sig efter en stund, vi får hoppas att ingen blev väldigt skadad för det var inte ett lugnt slagsmål direkt.

0 kommentarer: