Pages

torsdag, september 20, 2007

Inte så farligt..

jag har tänkt lite på det här med nedskärningarna..
om jag inte vore så himla trött på att jobba heltid..
så skulle jag nog var mer ledsen än va jag är.
måste säga att det kan bli rätt skönt att jobba lite halvtid.
för jag tror inte det kommer bli långvarigt..
folk går ju på semester här stup i kvarten
senast går en v.44 .. kan bli tidigare om
en viss person åker till thailand.

bara jag får stämpla upp..
och det är ju det som gör det här jobbigt..
alla dessa papper jag måste få in.
och att jag förmodligen inte kommer få några pengar
därifrån förrens om nån månad.
för mig det tog så lång tid innan allt funkade då jag började förut.

men vad jag såg på nyheterna kommer det efter nästa år..
bli himla svårt att jobba heltid.
man ska tydligen bara få 75 ersättningsdagar..
sen så kommer man inte få någe mer.
knäppt då det finns massor som jobbar så inom handels.

så för mig är det inte så farligt... iaf inte än.

0 kommentarer: