Pages

tisdag, mars 10, 2009

BVC, 1½ månad.

jaa 2 veckor sen vira vägdes och mättes..
så lite spännande var det ju..
skulle hon fortsätta på sin spikraka kurva upp?

Hennes värden:
Längd: 58,5cm (+2½cm sen förra gången)
Vikt: 5495gr (+400gr sen f.g, 1735gr sen födseln)
Huvud: 37,3cm (+0,5 cm sen f.g)

enligt deras papper har hon nu planat ut lite.
vilket jag tycker är väldigt skönt. :)
menar om man jämför med hur snabbt jag gick upp
när jag var liten är det en stor skillnad..
menar vira är 200 gr från att väga lika mkt som jag gjorde..
när jag var 3 månader!!

menar viktuppgången till 1 mån om man jämför mig och vira..
är dubbelt så mkt.. jag gick upp 650gr.. vira 1335gr.
inget fel på en knubbig bebis.. men lite måste man ju få oroa sig.
menar man skulle ju annars kunna tro jag saknade mammagenen :P

xoxo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! hur är det? Elvira är så vackert!

Anna Högrelius sa...

Hehe, du behöver inte oroa dig för hennes vikt gumman! Det är bara bra och skönt att hon får i sig all den näring som du ger henne. Duktig tjej du har!