Pages

tisdag, februari 05, 2013

MVC-Bersök V.35

Glömt att skriva in förra veckans MVC-besök och även TUL resultat.

Mina värden var:
SF-mått: 39/40 (Kunde inte känna kanten då den var under revbenen)
Blodtryck: 132/80
Järnvärden: 119
Blodvärde: 5.7

Twinsens hjärtslag: 138/148

Finns inga resultat att jämföra med viran.

På tillväxtultaljudet så vägde Baba 1935 och Doktorn 2085,
vilket är en ökning på nästan 700gr för Baba och 630gr för Doktotn 
och det motsvara typ -8% och -2%, väldigt fina siffror. 
Så min BM var inte förvånad över min dipp i järnvärde som jag hade 
haft utan det var för att twinsen helt enkelt hade en tillväxtperiod.

Sen pratade det lite om kejsarsnitt eftersom vid tillfället låg båda med huvudet upp.
Dock vet jag inte riktigt hur dom ligger nu, Baba har liksom försvunnit. Hehe
Kanske låter lite konstigt men de har legat lika dant ända sen vi började med TUL
och efter det har jag kanske inte alltid känt dom i det läget men så gott som. 

Men sen i fredags var det så har Baba försvunnit och Doktorn har brett ut sig 
och ligger nu tvärs över hela magen, hon tar verkligen plats den lilla. 
Dock gör detta svårare för mig att känna fosterrörelser från Baba som 
man nu i slutet ska känna varje dag, men tycker jag fått nått litet tecken varje dag. 
Antingen har hon hickat eller så har jag känt en rörelse djupt där inne i ryggen 
som jag känner inte kommer från Doktorn.

Att Baba ändrat position gör att jag börjat hoppas lite på att hon lagt sig med huvudet
ned och därför kommer det bli vaginalförlossning, för det är det jag vill först och främst. 
Men sen jag började läsa på mer om kejsarsnitt och så i förra veckan så känns 
det inte speciellt skrämmande längre och blir det så kommer jag inte bli besviken. 

Känns skönt att hur det än går så bara dom båda kommer ut utan skada så blir jag glad. 
Sen att jag börjar ledsna totalt på detta att ha ont hela tiden någonstans
får mig att vilja att den här graviditeten snart lidit mot sitt slut. 

Imorgon går jag in i v.36 och då är det alltså 4 veckor kvar.. förhoppningsvis kortare. 

0 kommentarer: