Pages

tisdag, november 22, 2011

Uppdatering.

Ja då var viran på förskolan och jag sitter här hemma.
Vet inte egentligen hur mycket jag ska berätta vad som hänt sen sist.
Är ju en heeel del.. mycket händer ju på typ 1½år.
Så känns som jag struntar i det och kan istället berätta
var jag befinner mig i livet just nu.

Tyvärr så kan jag inte skriva att jag jobbar hårt,
för tydligen så var jag inte speciellt bra på det jobb jag hade som jag trodde.
Det som stör mig är att jag verkligen visade framfötterna.
Jag jobbade över nästan varenda tillfälle som gavs, jag talade om vad jag ville,
men kanske var det de som var felet?!
Eller så har jag nada självinsikt och gör ett urdåligt jobb,
medans jag själv tycker jag är en av dom bästa.
Nu är ju de inte så att dem de valt som fick fortsätta är dåliga,
tvärtom vissa vet jag är bättre än mig.
Men de känns ändå och kanske är jag bara bitter för
att jag kämpade så hårt för något men fick i slutänden inget tillbaka.

Så jaa, jag är just nu arbetslös, nej visst ja, arbetssökande hette det. ;)
Har varit så sen den 1 november, har hittills skickat in 2 ansökningar
och även varit på en rekryteringsgrej där jag även gick på en intervju.
Dock hade jag inte förberett mig så mycket som jag brukar
då jag oftast brukar rocka på de intervjuer jag går på.
Men men.. det dyker upp fler chanser. :)

Elvria min trollunge har blivit så stor och fyller snart 3år.
Hon har älskat förskolan sen första stund och gör det fortfarande.
Varje kväll innan hon ska sova frågor hon alltid "Imorgon Dagis?"
Hon älskar att titta på TV och på olika filmer.
Allt från Händige Manny, Bolt, Djungelboken och Jake & Piraterna.
Eller som hon säger Manny, Bolt, Moli och Peppidon.
Fråga mig inte hur hon får ihop det sista ordet,
tog mig nämligen en evighet innan jag ens förstod var hon menade. :)

Jag och P börjar närma oss giftermål, idag är det exakt 7månader kvar.
Helt ofattbart då vi väntat på den dagen sen 2007.
Och nu är den snart här, bara 7 ynka månader kvar.
Mycket har jag redan fixat så som:
  • Lokal
  • Mat
  • Fotograf
  • DJ
  • Transport

Jag tror jag också hittat min bröllopsklänning.
Jag tänkte beställa för Kina och har hittat en på en sida som jag
verkligen fallit för. Den är inte en massa bling bling på,
som jag tycker det faktiskt är svårt att inte hitta.
Förstår ärligt talat inte varför man helt plötsligt vill se ut som,
no effence, som en stor discokula när man gifter sig.
Visst jag fattar glittret på kändisar, de har riktigt bling.
Själv tycker jag bara det skulle se tacky ut på mig eftersom jag
och alla andra i min omgivning vet att blinget är bara fejk.

I övrigt sker det väl inte så mycket mer i våra liv.
Vi trivs väldigt bra här i vårat radhus och även om renoveringarna
stannat av en del, endast viras rum har fått en uppfräschning,
så känns det ingen panik med det.
Även om det ska bli skönt att komma igång sen efter bröllopet
med att spara till nytt kök, badrum m.m. :)

Jaa det var väl lite hur livet ser ut just nu..

0 kommentarer: