Pages

söndag, juni 24, 2012

Gift.

iförrgår på midsommarafton var det äntligen dags för dagen som jag
väntat på sen 2007 då min älskling friade till mig.

Efter en natt där sömnen hade svårt att infinna sig förmodligen pga nerver
men även då min hals gjorde ont och jag kände att jag nog är påväg att bli förkyld.
Men det spelade liten roll när dagen sen kom igång.

För dagen kunde inte ha blivit mer perfekt. Tom. vädret visade upp sin bästa sida.
Startade med att jag och mina tärnor åkte och fixade håret på Studio Sexton.
Malin fixade mina tärnors hår och finaste Elli fixade mitt.
Senare kom även Zabina och fixade sminket på mig.

Efter det begav kom Sanna Ek, vår underbara fotograf och vi gick tillsammans
till Rademachesmedjorna där jag och P först skulle träffas.
Det var ett fint möte och efter det avverkade plats efter plats för foton.
Träffade fina människor som lyckoönskade oss påvägen.
Fick en "here comes the bride" spelad för oss i Rothofsparken,
möte två bedårande pensionärer precis innan vigseln som hade tårar i ögonen
när de pratade om att se oss påminde dom om deras bröllop.

Vigseln var underbar.
Vira kastade blomblad, Ville gick med ringkudden tillsammans med M.
D och A gick in tillsammans och sen kom vi.
Vi gick in till en instrumental version av Cascadas "Everytime we touch"
Vår vigselförättare Solveig var jätte bra men vår solist Sara Winblad.
Hon var något av nått extra ordinärt. Hon var underbar och hon sjöng
"Euphoria" och "För Alltid" helt fantastiskt.

Jag såg många ögon tåras under cermonin och även mina ögon gjorde det.
Men lyckades hejda mig och istället insupa atmosfären som var runt omkring mig.
Ska bli kul att se vigseln som vi spelade in. :)
Efter blev vi överrösta med blomblad när vi kom ut på trappan till stadshuset. 
Och där var vi en stund innan vi begav oss iväg med limousin. 
Vi åkte till Mälarbaden där vi blev tillsammans och förlovade oss.
Där tog vi kort på oss och tärtnorna och Bestman.

Sen var det bara att fara till festen som var i Majas Matsal.
Blev en liten kommunikationsmiss där då ingen var nere och mötte oss
när vi anlände men när vi väl fått ner alla så skålade vi och vi gick sen upp och åt.
Maten, som var underbart god, tyvärr fick jag knappt i mig något.

Middagen fortsatte med sång, tal och bröllopstårta.
Toastmadam och Toastmaster hade verkligen ordnat det bra. :)
Svensexan och Möhippan redovisades och sen tror jag det blev dags för första dansen. :)
Efter den drog festen igång och vi festade tills taxin kom till strax innan 3. 
I slutet började min röst att försvinna och än idag är jag fortfarande jätte hes.
Men va gör det nu när jag gift och har ett underbart minne för livet att se tillbaka på. :)

Men bara för att vi åkte hem så var inte det alla överaskningar slut.
När vi kom hem stod ett uppdukat bord ordnat för morgondagen
så vi skulle få en mysig frukost vår första dag som gifta.
Tack alla inblandade. Tack alla gäster. Tack alla som gjorde vår dag perfekt. :)

0 kommentarer: