Pages

fredag, januari 01, 2010

Årskrönika.

Tänkte ge mig på en sån här årskrönika.. om än lite sent. :)

1. Gjorde du något i 2009 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag födde först Elvira sen blev det många saker som
jag inte gjort förut.. allt med vira blev ju nytt. :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hm.. kommer inte ihåg om jag gav några nyårslöften..

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i 2009?
hm.. många som jag lärt känna iår.. pga att dom fått barn iår.
vilket är himla trevligt då man fått träffa och lära känna
såna himla trevliga människor. :)

4. Dog någon som stod dig nära?
Ne, väldigt skönt att slippa sånt.

5. Vilka länder besökte du?
2009 har vi endast varit hemma.. men om nån månad
så far vi till Kamala Beach i Thailand. :)

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
hmm.. inte nått jag kommer på faktiskt.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
24 januari.. dagen då vira kom till världen. :)

8. Vad var din största framgång 2009?
Det är nog att jag tog mig igenom förlossningen med bara lustgas..
visst.. tyckte innan att folk som poänterade sånt var löjliga..
"som att det skulle spela nån roll om vad man tog för bedövning"
men jag måste säga att lite stolthet känner jag allt..
även om jag känner att nästa gång ska jag nog iaf ta nått mer. :)

9. Största misstaget?
Jag kommer inte på nått jätte stort misstag jag gjort..
men det finns säkert flera stycken jag gjort gällande vira.
man kan ju inte veta allt på en gång.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade halsfluss i början av året.. och pga hemoröjder har
jag varit på kirurgiska kliniken så mkt att jag fått frikort på
all sjukvård nu tills i slutet av maj..
jag gissar på att jag blir sjuk i juni när jag får betala igen. :D

11. Bästa köpet?
Vårt hus. :)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Samma svar här.. vårt hus.. 1'32 miljoner..
skuldsatt förmodligen hela livet.. förhoppningsvis inte.
men va gör det.. när vi nu har ett hus där vi har planer
att bo iaf tills vira och kanske en till kotte gått ut slagstaskolan.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Blev riktigt glad i vira. :D

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Allt med Lady Gaga. :)

15. Var du gladare eller ledsnare 2009 jämfört med tidigare år?
hmm.. att få barn innebär helt klart en bergodalbana..
ena stunden är allt bra och nästa becksvart. men så är det. :)

16. Vad önskar du att du gjort mer?
hm.. sagt jag älskar dig mer.. och kännt mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit trött.. om det är nått man kan välja att göra mindre..

18. Hur tillbringar du julen?
Den firades tradionellt med julmidda på uppersittarkvällen
hos pappa och på julafton var vi först hos min kusin och
fortsatte sen vidare till Ps föräldrar..
nästa jul hoppas jag att vi ska skapa nya traditioner med
hela våra familjer samlade på ett ställe hela julafton. :)

19. Blev du kär 2009?
Jag blev kär 2001 och vet inte hur det är för andra..
men jag går inte omkring och är kär hela tiden..
det kommer och det går.. men pirret är nog för alltid borta.
och det gör inte så mkt för jag älskar min kära sambo. :)

20. Favoritprogram på TV?
hmm.. iår är det nog Gossip Girl och Desperate Housewives
som gått mest.. men får inte glömma True Blood
eller faktiskt Gilmore Girls då jag sett boxen jag köpte i
början av året redan 2 gånger rakt igenom. :)

21. Bästa boken du läste 2009?
Isfolket är en serie jag började läsa i september och är klar
med bok nr.17 tror jag det var.. 30 kvar.. men dom är grymma! :)

22. Största musikaliska upptäckten?
Hmm.. har inte gjort nån direkt ny musikalisk upptäckt..

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Önskade mig faktiskt.. rätt otroligt.. inget speciellt..
och det var väl det jag fick.. massa bra presentkort
och ett par usb-hörlurar bland annat. :)

24. Något du önskade dig men inte fick?
neej mer än att jag saknade känslan att äntligen få fylla år..
den känslan hade försvunnit lite.. och det saknade jag. :(

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Inge speciellt.. kom hem folk och jag moffade en hel del
fikabröd då dagen efter skulle det bli stopp på det ett tag. :)

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Inget jag kan komma på faktiskt.. menar va kan man mer
önska än att vi fått en helt underbar unge och mitt förhållande
är bra och vi flyttar snart in ett vårt lilla radhus.. :)

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
mammakläder, leggings och tunikor.

28. Vad fick dig att må bra?
P kan få mig att gå i taket.. men det är också han som kan
få mig att få som bäst. :)

29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Alexander Skarsgård.. mm han i True Blood är mumma! :D

30.Vem saknar du?
Inte många.. men Bettan kan jag sakna ibland..

31. De bästa nya människorna du träffade?
Bästa måste nog vara Anna och Wilja men personer som
Veronica och Filippa, Sofia och Nathalie, Helena och Leo
kommer inte långt efter. :)

1 kommentarer:

Toni Loves (a lot) sa...

Skön lista :D
Men vilken charmig blogg du har, hit återvänder jag med säkerhet :D
Ha en skön vecka :D