Pages

måndag, september 17, 2007

Färg problem.

jaa det där himla vardagsrummet..
det är en pina måste jag säga.
att komma på en bra färg i det rum
vi spenderar mest tid i ..
det är himla svårt.

köpte färg först..
två olika nyanser av beiged..
ena hette mussla och var lite grönaktig i sig..
andra hette dun och var mot vit.

blev så deprimad av färgen efter att ha målat halva rummet.
så jag slutade och kastade därmed bort 600 kr.
då det var vad färgen kostade.
provbrukar är bra har jag hört.. hehe :)
ibland har man lite för bråttom.

alla andra tycker färgerna är jätte fina.
och populära är dom i färgbutiken.
men jag kan inte med beiged..
snyggt hos andra.. men inte hos mig,

förövrigt går renoveringen frammåt.
i sovrummet är nu allt klart.. förutom lister.
i köket är tapeten nu uppe och patrik ska börja
med att lägga golv där inne idag.
luckorna kommer nån gång i veckan.

jag ska bara måla vardagsrummet..
sen börjar det jag kan göra ta slut.
ska köra lite i datarummet.
får se hur det går.

vi har lagt ner att bli klara med det rummet
innan vi flyttar in...
har lagt ner graffiti målningen.. tror det blir för dyrt..
för inte lär det ligga runt en tusing iaf.

förövrigt är jag himla trött..
inte så himla trött i kroppen eller ögona..
utan mer på jobbet.. men det går väl i perioder sånt.
vet att jag inte gör någe bra jobb heller.
inga intiativ.. måste bättra mig men jag orkar inte.
vill ju egentligen inte ens jobba här.

ses.

1 kommentarer:

Unknown sa...

ah va duktiga och handiga ni ar som renoverar lagenhet! vill ocksa! :D