Pages

lördag, september 22, 2007

Tjejsnack V.38

Yrken/karriär

Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
Jag pluggade för nått år sen Musikarrangör i Nyköping. Jag valde det för jag ville bli A&R eller talangscout som det heter på svenska. Insåg under utbildningensgång att det skulle jag inte bli då det enda som krävdes inom musikbranchen var kontakter, bodde i sthlm och helst att man jobbade gratis de första åren.
Det var mitt andra val, egentligen ville jag bli artist, men fann under utagningarna av Popstars att det finns sååå många som sjunger så mkt bättre än mig och har mycket mer drivkraft att jag gav upp den ideen.

Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Nee just nu jobbar jag på Kontorab och säljer kontorsvaror. Nu skulle jag vilja jobba med kläder och försöker få ett sånt jobb.

Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
Nej, jag trivs inte här. Lönen är inte den bästa och det är inte det jag egentligen vill syssla med. (se förra svaret)

Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
När jag var liten vill jag bli skådis. Jag skulle bli större än Greta Garbo. Den drömmen bara försvann då jag valde att inte gå på estetiska Teater på gymnasiet.

Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
Möjlighet har jag nog att klättra på en såkallad karriärssteg på det här jobbet. Om jag verkigen ville.. men som jag ser det så har alla en glans ett litet tag. Sen blir alla lika tråkiga, opm man inte hittar nått som man brinner för.. och då lär man väl bli utbränd istället. hehe :)

1 kommentarer:

Denise sa...

tja
min blogg:
darthdenoo.blogspot.com