Pages

fredag, december 25, 2009

Jul.

då var allt julfirande klart.. blev iofs klart igår.
men vårt firande började redan dan innan julafton..
då vi som vanligt var hos pappa och skulle köra bingolotto.
där börjades det med maten.. fick dock inte i mig så
mkt som jag egentligen velat.. menar 1 tallrik är ju lite dåligt. :P
men proppmätt blev jag och fick nästan matkoma.. hehe :)
vira tyckte också himla mycket om julmat.

sen öppnades det paket..
vira fick av morbror en sån där lite pudel som som går,
viftar på svansen och skäller.. dock ingen hoppande sådan.. :)
av pappa fick hon en träleksak man bankar i piggar i en bräda..
sen en giraff som lät och blinkade och sen ett babygym..
vi fick en portabel 2 i ett dammsugare av pappa
och jag fick lite spa-produkter av min bror.

pga vira tyckte sina klappar var så roliga missade vi första bingon..
då hade självklart P vunnit.. om än bara en lott..
men det är ju lite grejen att man vinner och kan iaf försöka ringa in..
han vann sen också på 2ans bingo 2 sverigelotter..
men bangade ett nummer så det såg vi inte förrens dagen efter.
även där hade det ju varit roligt att få ringa.. men men..
jag vann då ingenting.. men men.. jag är inte bitter :P
vi åkte hem vid en 22.30 då jag verkligen inte orkade mer..

på julafton bar det först av till jonas min kusin..
där åts det återigen julbord och även där orkade jag bara 1tallrik..
va är det med mig egentligen.. har magsäcken min krympt?! :)
sen sågs det på kalle anka.. och blev lite sur då Toy Story 2
inte är nån nyhet.. den såg jag när jag var liten.. dåligt dåligt.
efter delades det på nytt ut en massa julklappar..
här fick jag 1 badäpple, 1 pocket och en par pådragbara tofflor.
vira fick desto mer.. såklart! :)

av oss fick hon:
* ullaredskundvagn med massor med saker i
* verktygslåda med plast verktygbok som man kan "känna" på djuren
* låda med marakas, flöjt och tamburin (redan gått lite sönder)

av mamma&johan:
* fiffidocka med kanin
* microfon som låter och blinkar
* ljudplatta med olika bond djur på som låter

av fam. pettersson
* ett par vinterskor
* gossedjursfisk som låter boink
* 2 banankartonger med kläder i stlk. 86-92

sen bar det av till Ps familj där det blev en liten tallrik julmat till..
därefter började öppnandes som man aldrig ska ta slut.. :)
vi fick av Ps föräldrar element till vårt hus.. väldigt uppskattat!
ett 2 våningskakfat av Ps moster och kusin

jag fick:
* stort blockljus med granitfat av Ps moster och kusin
* Vintermys Spabehandling på SPAkällan av Ps föräldrar
* jätte fina lila skålar av Ps syster och barn
* Helkroppsmassage på Hydrotrim av P + en orgasmotron

se fick vira så himla många saker att jag tyvärr glömt
bort vad hon fick av vem.. hon fick iaf:
* gossedjursko
* gossedjurssäl
* docka
* massa fina kläder i stlk. 80-92
* älghanddocka
* reflexelefant till vagnen
* helo kittyunderlägg
* aristocats box med dvd och bok
* rosa mys kudde
* 12 små olika badankor
* helo kitty hårspännen och ett hårband

sen fick ju även vira en bok om nallar med henne som
huvudperson av marie, K och ville. :)
jag hoppas verkligen jag fick med allt.. är ju så mkt på en gång..
så allt blir som ett stort virrvarr.

bilder från min kamera blev det inte heller..
i allt så glömde jag totalt bort den.. togs några bilder hemma
hos pappa iaf.. men inte när vira hade på sig sin fina klänning. :(
andra har ju tagit bilder så får försöka få tag på dom.
men väldigt väldigt dåligt av mig att missa att ta kort på
viras första jul. :(

2 kommentarer:

Marie sa...

Toy Story kom 1999. Då var du 17 år. Liten? Hehe

Anna Högrelius sa...

Haha, jag tänkte precis som Marie att vi var väl ändå inte såå små när Toy Story 2 kom. ;]