Pages

fredag, januari 27, 2012

Diskussioner.

På senare tid, eller mer den senaste veckan, har jag hamnat i diskussioner där jag verkligen försöker få fram vad jag menar på ett välmenande sätt. Men som slutar på kvällarna då jag just nu inte har speciellt stort tålamod, saknar en viss ingrediens som annars skulle funnits där och dessutom inte längre är i diskussion med personen som jag började diskutera med. Utan blir då mer attackerad av några som inte var med eller har nån aning om hur det började. Så de slutar faktiskt med att jag nästan eller inte bara nästa utan verkligen spyr galla på personen. Dock fortfarande inga osanningar men ändå under bältet kommenterarer.

Ibland skulle det vara bra att ha en tillbaka spolningsknapp så man kanske kunde struntat att gå in i dessa diskussioner från början. Inget blev bättre av att gå in i dom. Men ibland kan man inte låta bli. Och ibland överdriver jag inte utan tom lägger det lågt. Men men strunt samma, inget som egentligen påverkar min vardag. Utan mer tanken att jag kanske sårat nån där jag från början började diskussion "ofrivilligt" eller med tanken att det skulle bli bättre.

Känns lite som jag senaste veckan gick tillbaka till att sjunga "små grodorna" och jag vet precis va jag skyller på. Ne sluta diskutera ska jag. Har egentligen aldrig varit min grej, trodde jag lärt mig det.

0 kommentarer: