Pages

onsdag, januari 11, 2012

Planering.

Bröllopsplaneringen går föresten med stora steg fram.
Jag har gjort klart inbjudningarna så det bara är att
börja klippa och klistra vilket mina fina tärnor och TM
ska hjälpa mig med på lördag.

Jag har fixat vårt festhäfte så det som behöver göras där
är personbeskrivningar på alla gäster och in med bordplaceringen.

Jag bokade blommorna idag och det blev på decoflor,
som ligger i gamla stan, kollade med interflora och vet inte
hur dom fick till den men nästan dubbelt så mycket kostade dom!

Alla frisörbesök innan den stora dagen är klara med början
nästa vecka, hehe låter som jag kommer gå dit hela tiden.
Men är toppning nu, testuppsättning/sligning och toppning i april.
och sen självklart inbokat för mig och tärnorna på stora dagen.

Bokade in provmake:n på måndan i midsommarveckan.
Detta för att ens hudnyans ska vara så lik den man kommer
ha då vigseln är så blir det inga överaskningar.

Min klänning och viras klänning ska jag beställa imorgon då
jag får min första a-kasseutbetalning så då kommer den
sättas igång att sys denna vecka. :)
Ska nog skriva som kommentar att om den blir bra kommer
jag även beställa tärneklänningarna där och förmodligen även
mammas klänning, om hon kan bestämma sig.
Kanske det blir en extra press på dom att verkligen göra det bra.
Tror iofs det blir bra, men man vet ju aldrig med dessa kinaföretag.

Sen hade jag tänkt att gå och kolla ringpriser hos alla
olika smeder vi har i stan, 1 av dom kunde ge mig ett kostnadsförslag.
för den ena var stängd och andra ville veta exakt hur mycket
guldskrot jag har så dom kan räkna ut priset.
Dyrt verkar det ändå bli, dyrare än jag lagt budget på.

Nu ringde jag även stadshuset och kollade om en Iha Frykman
kanske är ledig, har hört bra om henne från olika håll.
Håller tummarna på att hon verkligen kan och kan göra så
som jag vill, är ju faktiskt vår dag såatt.. hehe :)

så tycker som sagt jag ligger rätt bra till.
Gäller att göra allt nu, för vem vet va som kommer ivägen sen.

2 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Ohh, Ia vigde oss och hon var kanoners! Kan verkligen rekommendera henne. Ehh, har jag redan gjort det kanske? Mitt minne är som hos en senil dement.. :P

Lilian sa...

Hehe ja Anna du är en av de jag frågat som sagt att hon är himla bra. Vi får hoppas att hon kan på midsommar bara. :-)