Pages

lördag, mars 10, 2012

Loreen.

Alltså hon var ju hur bra som helst och hon vann överlägset!
Med 268 mot Dannys 198 poäng så var det solklart.
Sist kom Ranelid, även det en seger då den var sämst!

Med House/Dancevågen som går genom alla musiklistor över världen,
så måste vi ha en STOR chans i Eurovision oavsett om jag ibland
inte kan förstå hur resten av Europa röstar.

Jag förstod inte riktigt hur poängsättningen av folkets röster funkade,
även om det skulle vara procentiellt hur man röstat.
Spelar inte jätte stor roll då utgången blev som den blev.
Det blev himla spännande eftersom man inte riktigt kunde räkna
ut även när det bara var 2 bidrag kvarstod hur det skulle gå.
Och det är väl lite roligt med det. Nervpirr är ju hur skönt som helst! :)

Jag tycker dock synd om Danny, den eviga 2an.
Med den låten skulle han kunnat vunnit vilket annat år som helst.
Men tyvärr, för hans del, stod Loreen ivägen och krossade honom.

Om man sammanfattar Mellofinalen för iår så var finalen grym.
Erics framtrände, Sketcherna, programledarna och mellanaktsnummret
tyckte jag allt var hur bra som helst.
Det är så här Sveriges Största Musiktävling SKA vara! :)

Nu längtar jag till maj då kvalfinalerna i Baku drar igång! :)

0 kommentarer: