Pages

tisdag, mars 20, 2012

Städning.

Igår städade jag, och det låter ju bra, för ofta när man
sätter igång och städar får man flera rum städade.
Men icke, tänkte att jag skulle noga göra rent sovrummet.
Det tog sin lilla tid kan jag tala om.

Men va gjorde jag på den tiden då?
Jo först röjde jag bort allt skit som låg på golvet m.m.
Det var leksaker under sängen, i sängen, på golvet.. ja överallt.
Även en hel del kläder och tidningar m.m låg överallt också.
Efter det tog jag tag i våra utdragbara bokhyllor som vi har
bakom sängen och där sorterade jag och rensade ut saker.
Sen dammade jag dessa och drog ut dom för att dammsuga och
hitta massa saker bakom dom också.

Sen våttorkade jag hela sängen, dammade och torkade "kristallampa",
torkade elementen och fönsterblecken och även verandadörren.
Listerna fick också de sig en omgång, och fönsterfoder.
Fick upp gardiner för första gången i vårt sovrum.
Och där någonstans råkade jag riva bort lite tapet på väggen.
Det gick så smidigt så jag tog lite till och lite till. hehe
Fick tillslut ta mig i kragen och sluta för jag visste inte hur P skulle reagera.
Han hade inga problem med det så fortsatte lite på kvällen sen.

Men tillbaka till städningen så bytte jag sen sänglakan och
dammsög sen noggrant i varenda liten vrå och torkade sen golvet. :)
Sen skulle allt skit som jag lagt utanför sovrummet till sina platser,
mesta delen av sakerna vilket var kläder åkte ner i tvättkorgen.
Nästan 3 timmar tror jag det tog tillslut.

Skönt på ett sätt, men jaa man fick ju inge mer städat än just sovrummet.
Ska försöka städa något rum varje dag, men ska även träna 2 ggr
den här veckan, ska bara försöka komma på vilka dagar. Kanske idag.

0 kommentarer: