Pages

tisdag, juni 24, 2008

Lögner.

okej.. kanske ska beskriva lite hur jag berättade..
kan säga att jag ljög rätt friskt ibland.
men men.. here we go..

kom dit och eftersom det varit midsommarhelg..
hade jag räknat med frågan.. så hur var helgen då?
jag sa jaa.. det var väl.. ja sådär kan man väl säga.
började i torsdaskväll då jag inte kunde få bort ett magsug i magen.
kändes lite som då jag hade magkatarr förut..
när det inte gått över på fredan så ringde jag till sjukrådgivningen..
för jag ville inte hålla på och sitta på akuten om dom bara
kunde säga att jag skulle köpa såna där magtabletter..
iaf så frågade hon om jag kunde vara gravid..
och jag sa att njaa.. det tror jag inte..
hon sa då att de rekomenderade att man
tog ett test innan man åkte in.

så då försökte vi få tag på ett grav.test..
vilket inte var det lättaste på midsommarafton
då det verkade som det flesta apotek var stängda..
men en vän som försökte en del att bli gravid förut hade köpt
på sig en del grav.test så genom henne fick vi tag på ett..
och jaa det visade positivt.
efter det spenderade jag mesta av helgen av att gråta..
menar visst är jag glad men samtidigt så är
jag ju så glad i det här jobbet.

min chef lägger då armarna på disken och la sen huvet på dom..
skrattade lite.. och sa jaa grattis är väl på sin plats..
jag säger att jaa.. jag har ju inte bestämt mig än..
utan på torsda ska jag upp till sesam och prata med en kurator.

sen frågade hon om vi skulle ställa in att jag skulle
åka till norrköping och jobba där..
men jag bara nee jag mår ju inte dåligt eller nått
så det behövs absolut inte ställas in.

sen sas inte så mycket mer då jag bara kom för att byta av henne.
idag sas det inte så himla mycket om det..
jaa då vet ni.. och jaa kanske inte jätte bra att sno in sig i lögner..
men jaaa.. jag visste helt enkelt inte hur jag skulle berätta..
så de senaste veckorna har jag tänkt ut hur jag skulle säga..
och det här är det jag sa.

xoxo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oj.. vilken reaktion :P jahapp, men verkade hon ha accepterat det sen da? vad tror du kommer handa?

japp, det var IKEA nar jag var dar pa lucia, dom delade ut lussebullar, hehe :D

Denise sa...

Bra lögn =) man ska alltid göra sig till ett offer och få medlidande. haha