Pages

söndag, juni 29, 2008

Eksem.

när jag var liten fick jag vid jul alltid ett
eksem på vänstra kinden som kliade och sedan växte..
ibland kunde hela kinden få detta eksem..
som började smått men som blev stora
peppler som det kom var ur.
vi var hos doktorer och grejjer..
men dom visste inte vad det var.

de sista gångerna jag hade det kom det på sommarn..
blev stort som en 50öring ungefär..
men jag har nu inte haft det på över 10 år.
trodde verkligen jag växt ifrån det.

men här sitter jag nu och jag tror jag fått det igen. :(
vet inte va jag ska ta mig till.. det måste bort bort bort..
men jag vet inte va jag ska kladda på..
när jag var liten fanns typ ingen salva som hjälpte..
jag tänkte att vectavir kanske skulle kunna göra det.
men det får man ju inte använda när man är gravid..
frågan är om det bara gäller vid munnen..
kanske man skulle kunna kladda på det på kinden.
nån som vet???

just nu sitter jag med idominsalva på..
men jag tror ärligt talat inte det kommer hjälpa.
jag måste få tag på nån salva eller liknande som kan hjälpa.
för jag kan inte låta detta eksem bryta ut..
det ser inte speciellt trevligt ut..
sen tar det ett bra tag innan det går bort..
och med mitt pillande kommer jag få ärr.

hjälp!!!
xoxo.

5 kommentarer:

Harmonisera Mera sa...

hydrokortisonsalva, prova det! trist stt det kommit tillbaka. :(

Anna Högrelius sa...

Jag säger som Pethra - kortison! Det hjälper mot allt.

Denise sa...

Köp den hydrokortison som är salva, inte kräm. Kräm är för vätskande eksem och salvan mot torrt eksem.

Anonym sa...

Jag vet visst var den bra!! Ja men det är klart vi ska ta en fika nån dag...jag slutar ju 4 varje dag, ledig helger, så det är bara att säga till när du har tid!!

Denise sa...

Nä, var en liten kick denna gång =)
fan va konstit det kändes att se ngt där inne i magen. men allt var som det skulle, 10 tår och 10 fingrar, ett bra hjärta, magsäck, hjärna osv.. Gick på bara 10 min! Ska se om jag kan scanna in UL-bilderna och lägga upp...