Pages

torsdag, december 01, 2011

Grattis.

Grattis Lilian till 1 månad av arbetslöshet.

Grattis till alla dåliga val du gör.
Hade du inte varit så kåt på att hoppa på ett annat jobb
hade du idag suttit med fast och kanske..
ett rätt stort kanske varit arbetsledare idag.

Grattis till att du tror du är bra men inte är.
Det är bara att se det i vitögat, du kan inte ha gjort något bra jobb.
Det är bara att du inser det, 4st som det verkar..
har fått jobb i din arbetsgrupp efter att du slutat.

Grattis till att du offrade din sommar med ditt barn för ingenting.

Grattis till alla tårar du kommer låta falla på din kind.
Men glöm inte, man skapar sig sitt egna öde.
Du lever just nu i din egna val. Grattis!

2 kommentarer:

B sa...

men du :( vilket deppigt inlagg. tycker inte du ska angra nagot, du kommer sakert hitta nagot som passar dig annu battre och du kommer da inte tanka tillbaka och ma daligt over att du inte fick fast eller var arbetslos en tid. vet att det ar svart att tanka positivt just nu men tank pa alla de mojligheter du har nu och det som komma skall, exciting ju! nagot att se fram emot! :) kram pa dig

ps. en sommar med ditt barn ar val priceless? :)

Lilian sa...

B - Nee jag ska försöka att inte deppa ihop.. och jag offrade min sommar med mitt barn.. alltså jag jobbade konstant hela sommaren. Kunde inte följa med på några sommarutflykter alls för jag satsade allt på detta jobbet.