Pages

fredag, december 09, 2011

Magsjuk.

Igår så spydde viran 4 gånger på 1 timme.
Började med att vi badade och hon klagade att hon hade ont i magen.
Sen var det inte mer med det, vi badade klart.

Hon ville när vi var klart se på TV på övervåningen där vi
har en tjock-TV och en video och massa vhs-filmer jag fyndat på loppis.
Där satt hon och kollade kanske 20-30min..
Sen hörde jag någon som gick fram till trappan och gnällde.
Jag ropade upp och frågade vad det var.
Då hör jag de klassiska kräk-ljudet.
Nej, tänker jag och beger mig uppåt.

Där uppe ser jag viran spyr på golvet, får in henne till toan och
hon fortsätter att spotta lite i toalettstolen.
Hon följer med mig sen ner och lutar sig mot mig och slumrar en stund.
Efter en stund försöker hon vrida på sig och hostar till.
Då kommer nästa omgång.

Jag tar tag i henne under armarna och för henne mot toaletten.
Påvägen hinner hon spy 1 gång innan vi når toalettstolen
och hon spyr ner i den 2 gånger.

Efter det blev hon pigg och efter det spyddes det inge mer.
Vet inte riktigt va som hände där men måste ju varit magsjuka.
Tråkiga är nu att vi missar att kunna fira Charlotta på lördagen med 5 timmar.
Men man vill ju inte utsätta andra, 48timmar är ju 48timmar.

0 kommentarer: