Pages

torsdag, december 08, 2011

Hoppig.

idag fortsätter bröllopsplaneringen, men ser inte lika
stora framsteg som igår då jag gjorde körschemat för vigseln.
Nu känns det mer som jag hoppar fram och tillbaka.
Ena stunden kollar jag efter inspiration till brudbuketten,
andra kollar jag smycken och tiaror, tredje så får jag svar från
kinasidan att min klänning åter finns online! Yeaj!
Nu kan januari ta och komma så ska jag beställa den! :)

Sen hittade jag också den där lilla verser också:
Något gammat, något fått
Något lånat, något blått

eller som den går på engelska:
Something old, something new
Something borrowed, something blue
and six pence in the shoe.

Frågan är ju vilken man ska gå efter,
såg att de där med pengen i skon så kan man byta
ut det mot en gammal tioöring eller silverpeng i högra skon.
Då blir nämligen äktenskapet rikt och det vill man ju ;)
Vill ju veta varför man har de olika sakerna och vad allt betyder.
Verkar som att gammalt ska representera sitt gamla liv,
nytt det nya man kliver in i, lånat är för att behålla vänner
och blått står tydligen för hoppet.

0 kommentarer: