Pages

onsdag, februari 24, 2016

Stranden.

Dag nummer två började med frukost på hotellets buffé som det förmodligen kommer göra varje dag. Sen bar det ner till stranden för att utforska den.

När vi först sätter våra fötter i sanden får Bella typ panik. Hon gråter och vill absolut bäras, försöker en sätta ner henne håller hon upp benen och skriker. Jag fick sätta mig med henne efter tag så jag satt i vattenbrynets början och med henne i knät och så tog vi att känna på sand i hennes takt. Sa att är ju precis som sanden i sandlådan på förskolan. Tillslut gick hon med på det och hade efter det hur kul som helst med Natta och Vira. Fram till tolv lekte det i vattnet. Däremellan hann jag och mamma gå en liten promenad längst stranden.

Därefter åt vi lunch där jag tog en papayasallad, väldigt gott och alldeles lagom. Sen gick vi tillbaka till vår Bungalow då viran hellre ville bada i hotellets pool pga hon tyckte saltvattnet sved i ögonen. Jag och de små följde också med men vi gick och tog en lite powernap.

Vid 17 åkte vi mot Salandan och gick och strosade lite i marknadslikande affärer. Sen åt vi middag där vi firade svärmor som fyllde år. Efter det gick vi runt lite till och jag handlade en handmålad sarong som jag ska hämta ikväll då den var tvungen att torka. Tokfin är den! Svärmor fick också en i födelsedagspresent.

Vid 22 så åkte vi tillbaka till hotellet där vi avslutade dagen.   

0 kommentarer: