Pages

måndag, februari 22, 2016

Vägen till Lanta.

Ligger här och kan inte sova, klockan ör snart halv två på natten och kan väl inte säga att jag klara tidsbeställningen jättebra. Men vi var helt enkelt så himla trötta efter den låga resan så vid 19 kastade hela familjen in handduken och somna rätt omedelbums.

Resan hit gick förvånansvärt bra även om självklart var den jobbig. Allt började med att vi gick upp vid 7-taget. Packade om en väska, åt lite frukost och åkte mot Arlanda. De små somnade redan i bilen dit. Kanske var ett misstag egentligen. Men bra att vara efterklok.

Väl vid incheck träffade vi på Ps familj och när vi checkat in kom även mamma och J. Vi gick sen och strosade lite vid taxfree-shopparna och åt MAX. Vid 13 fick vi gå på planet och vid 13.30 lyfte vi från Sveriges mark. Vi fick nästan direkt mat och alla kollade på olika filmer på sina olika skärmar. Jag såg Time travlers wife och grät en skvätt.

Sen släktes det ner i planet och operation att få barnen att sova var i gång. Tyvärr så gick den knappt alls. Jag försökte också sova, fick tom till det att jag låg rakt över tre säten ett tag. Men inte hjälpte det inte. En timma innan vi landade vilket var cirka 22 tror jag svensk tid och 04 thaitid så somnade både B&N. Så problemen startade lite därefter så de var så trötta för att gå samt att vi släpat med oss fyra handbagageväskor. Lyckligtvis hjälpte flera av de resterande i vårt sällskap oss.

Nu var vi alltså i Bangkok och här hade vi cirka tre timmar innan nästa plan till Krabi skulle gå. Vi slussades vidare mot nästa incheck där kön var enorm. Vi hade kommit igenom en boardningkontroll när Bella meddelar att hon är kissnödig. Med ingen toalett i sikte var det bara för mig och hon att ta oss ur kön och till närmaste toan. Efteråt var det tränga sig fram som gällde så vi kunde vara tillsammans med de andra. Och efter några sura blickar så lyckades jag med det.

Väl på planet var jag toktrött och hade jätteont i huvudet samt att det var sjukt kallt på planet. Lyckades somna några minuter och sen var iväg till bag checkout. Här gick det smidigt och 10.20 thaitid så gick vi mot vår transferbil som skulle ta oss till Koh Lanta och vårt hotell Lanta Manda. I bilen sov barnen konstant och även jag fick några minuters sömn. Sömnbristen är helt klart det sämsta med resan hit.

Transfern med bil gick bra och cirka 13 var vi äntligen framme på vårat hotell.
Ne nu ska jag förslag sova lite till.
Hörs nog senare. 😊

0 kommentarer: