Pages

onsdag, februari 03, 2010

BVC, 1år.

idag var det dags att återigen ta oss till
BVC för att se om allt var bra med vira..
var ju nämligen 1årskontroll.. och doktorn var där.

att ta sig dit blev dock ett projekt i sig..
hela förmiddagen yrde det snö som bara den..
önskade att det skulle sluta tills vi åkte vid 13.30
och jaa kanske inte var fullt så hemskt..
men inte långt ifrån.. man såg inte mkt ut genom rutan.

svängde lite för tidigt när jag skulle ut från vår gata..
så jag körde in i en massa snö och fastnade.
hjulen bara spann och grävde bara ner oss mer.
rätt snart kom det 2 personer som försökte putta
bort bilen medans jag backade.. men det gick inte.

kom tillslut en till med en hund.. inte för hunden var
så hjälpsam.. men ändå! :D hehe
iaf försökte vi lägga en filt under hjulen men då
bilen grävt ner sig en bit gick det inte..

jag fick lov att springa och hämta våran snöskyffel..
med den hjälpte han med hunden att skotta runt bilen
och även under däcken och så.. sen satte vi dit filten..
sen puttade dom och tillslut kom jag loss! :D

jag började köra iväg.. kom upp på motorvägen..
när jag däremot skulle av så vart det problem.
det var inte plogat på avfarten till rondellen..
så jag missade den och fick åka till svista och vända.

som tur var hade jag medan bilen satt fast ringt till ÖF
där jag fick prata med fia och sa att jag var sen..
så att vi kom instövlade 20 över gjorde inte så mkt..
vi kom ändå inte in förrens kvart i.

därinne inne gick allt snabbt och vi fick tid för att komma
dit nästa vecka och ta viras 2dra dos av hepatit b och
sen även 1års sprutan va nu den innehåller.

Hennes värden:
Längd: 77.5cm (+1.5cm sen förra gången)
Vikt: 10.235gr (+155gr sen f.g, 6475gr sen födseln)
Huvud: 43,3cm (+0,2 cm sen f.g)

Dom satte ett okej i rumpan på henne..
även fast hon nu faktiskt nästan gått ner till "normal" kurvan.
dock ligger hon fortfarande på +1kurvan när det gäller längd. :)

0 kommentarer: