Pages

torsdag, februari 25, 2010

Patong.

igar pa dagen var forst jag, mamma, vira och P
ivag pa en strand som heter Freedombeach
och badade och myste.. sa himla mysigt med "mjol"sand.

pa kvallen sen fick mamma och johan vara barnvakt..
sa akte jag, bror och P in till Patong dar vi festade loss lite.
kollade aven pa en sk. Ping-Pong Show..
dar tjejer stoppar in saker i muffen kan man saga.. hehe
helt sjukt vissa grejjer.. skot pil pa ballong, fick ut fiskar, faglar..
jaa sjukt som sagt.. men nu har vi vart pa det iaf.

sen drack vi "buckets" typ hinkar med vodka och redbull..
da det dessutom var 2 for 1 sa gick det pa 300bht for 2.
helt sjukt billigt och onykter blev man. :)

idag har det itne varit natt direkt fint vader..
har faktiskt regnat i olika omgangar.. men nu ar det fint.
men det passade anda ratt bra att det kom idag..
hade ingen storre lust att sola efter igarkvall..
lite seg ar man idag kan jag lungt saga. :)

sa vi har myst pa rummet men aven varit i miniland..
dar vira fick leka av sig lite.. och borjade prata med en
annan mamma dar som hade en pojke som var fodd 12jan -09.
hon fragade om vira gick an men jag sa som vanligt att
"ne hon ar for slo.. bara tar natt steg och sen slanger sig..
eller mojligtvis satter sig" hennes pojke var likadan..

bara nagra minuter senare sa staller jag vira och
hon knatar helt plotsligt ivag.. flera meter!
helt otroligt! :) gjorde det sen flera ganger med
pingvinstilen eller va man ska kalla barns vaggande. :)
kul iaf.. nu har hon verkligen gatt..
far se nu om hon kanske slutar att fega och verkligen
borjar ga.. tror barnstimulans ar helt ratt satt..
forsaka ta mig till OF eller kan se om en viss Ville
kanske vill leka nan dag i nasta vecka.. :)

nee nu har jag en uttrakad karl har i lobbyn. ;)

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Vad sjukt OCH roligt den där Ping-pong-grejjen lät. Helt ofattbart vad människor kommer på för saker. :P

Hihi, duktiga Viran som gått på riktigt nu! Alla barn utvecklas ju i sin egen takt. :] Isadora började gå några dagar efter att hon började på dagis. Vi tror att det beror på att de andra barnen var äldre och hon såg att de minsann kunde gå.

Denise sa...

Jag och J är övertygande om att Charlotta började gå tidigt för att vi ofta gick omkring och ledde henne i händerna och sedan släppte så hon fick försöka själv. Lite av Curlingföräldrar kanske?

Ping-pong lät intressant! 70 kr för så mkt sprit, det är bra det!

Lilian sa...

Denise - har inte direkt stressat for att viran ska ga.. hon far ga nar hon kanner for det.. sen ar det valdigt svart att forsoka leda en unge som inte vill ga heller.. skulle nog mer kalla mig sloforalder an curling. hehe :)