Pages

tisdag, augusti 04, 2009

Besök.

idag var Bettan och hennes man james här
och hälsade på.. såå himla kul och allt för länge sen.
bettan bor nämligen nuför tiden i landet där borta.. USA! :)
såå det blir inte direkt att man träffas speciellt ofta.
och hennes karl har jag inte träffa sen jag följde med
dom på en kryssning till finland 2005 tror jag det var.

Taget 2005 i finland. :)

vira var ibörjan när bettan och james var här lite avvaktande..
men tillslut så släppte hon på den lilla blygheten hon hade. :)
det var iaf himla roligt att träffas och prata lite..
vira fick även fina kläder.. en mysisdress och en klänning.
kläderna var från 1år.. så jag kommer längta tills vira äntligen
kan ha dom på sig.. men det är ju bara bra.. hehe :)
lite fusk är ju att nu äger vira kläder från Juicy Couture..
men inte jag.. kan man få vara avundsjuk på sin dotter? :P

bettan hade även med sig crest whitestrips som jag tänkte testa..
verkar smidigt att bara sätta på en tejpbit över tänderna
och så får man dom blekta.. säkert inte nyttigt alls dock.. hehe :)
hoppas att vi hinner träffa dom nån gång till innan dom åker tillbaka..
men dom lär ha fullspäckat schema.. men man kan ju alltid hoppas.

fick även förfrågan om jag kunde hjälpa dom lite med deras
kommande bröllop nästa år.. allså kanske utföra ärenden som är
svåra att få till när man inte bor här i sverige..
och det tror jag kan bli himla kul och självklart tackar man
ju ja till ett sånt förtroende.. hehe :)

det som också är bra med att få främmande är att man
äntligen får loss tummen och städar.. och då jag drog upp våra
persienner som i vanliga fall alltid är nere ser man ju allt
skit såå himla mycket mer så det blev lite extra än vanligt..
även om man alltid kan hitta lite till att städa.
dock var det rätt svårt att dammsuga sovrummet då vira
fick för sig att nu var hon rädd för dammsugaren.
försökte visa att det inte var någe att vara rädd för..
men så fort jag satte igång den kom det stora krokodiltårar.
jag förstår henne.. ingen rolig maskin alls det där.

xoxo.

9 kommentarer:

Mad sa...

Vilka fina bilder!
Tack för tipset! Ska genast googla;)

Cattis sa...

Såg att du lämnade en kommentar om öronproppar till barn mot lock i öronen.. vet du om dem funkar?

Denise sa...

Skitsnygga kläder!
Dammsugaren kan vara läskig. Finns väl knappt ngn hund eller katt som gillar dem, så varför skulle en bebis? Charlotta bryr sig inte. Hon tyckte tom det var häfftigt när jag sög lite på hennes arm =) Men hon började alltid gråta när mixern gick igång, men det är det ocklså slut med... Försök att underhålla henne och skratta, och så dammsuger den andra rummet bredvid och avancera sen. Hoppas det försvinner

Mad sa...

Jaha ja! Där ser man..Jag kommer fortsätta amma på natten ett tag till. sen får jag se hur jag gör!:)

Bettie sa...

sag dina mess pa msn igar, klart vi kan ta en tur till ming palace, jag hor av mig :) kram

Cattis - Mamma till Asha sa...

Jag kommer troligen åka utomlands innan februari, så om dem är bra så berättar ja :D

Sara sa...

Såg dig på Bettans blogg och måste bara skriva: gud vad du och din dotter är lika!. Såg direkt att det var mor och dotter :-D

Anna Högrelius sa...

Vilka fina kläder! Och ja, man får vara avundsjuk. Min systers flickvän brukar alltid köpa med sig skitsnygga kläder och skor till Isadora på sina resor till Kina. Ibland önskar jag att de fanns i större storlekar, haha. :D

Vilken ära att få hjälpa till med bröllopet! Ska de gifta sig här i Sverige eller?

Anna Högrelius sa...

Förresten, angående dammsugaren. Isadora var rädd för den fram till hon var drygt 1 år. Men vi gjorde till sist som så att vi lät den vara avstängd, sen tog vi Isadora till den så hon fick leka och pilla lite med den. Till sist ville hon hjälpa oss att dammsuga. :]