Pages

måndag, augusti 31, 2009

Toabesök.

för er som inte har barn höjer jag ett varningens finger..
jag kommer skriva om bajs.. så om ni inte vill läsa..
så skulle jag nog ta och sluta nu ;)

vira brukar alltid som en klocka bajsa på morgonen
då hon sitter och leker på golvet..
hon har aldrig bajsat på natten vilket jag själv tackar för..
om man skulle behöva byta blöja på henne på natten också..
det skulle jag tycka vara ännu jobbigare än att
bara lyfta upp och amma som jag behöver nu.
men jag kommer väl få igen det på nästa barn som
förmodligen bara kommer bajsa på natten.. hehe :P

iaf det jag tänkte berätta var att vira inte bajsade på morgonen
och fortsatte hon att inte bajsa på hela dagen..
sen efter sin eftermiddags nap gosade hon jag lite och efter
det så satt hon på min mage och då började det smattra i
blöjan och hon stånkade lite så efter ett tag gick vi mot
skötbordet där jag tänkte byta blöjan som jag tänkte skulle
vara full med bajs men icke! där var knappt nått att tala om.

så jag torkade bort det lilla hon fått ut.. fällde upp skötbordet
och satte henne sen på toaletten och höll i hennes ben..
när vira sen börjde sig fram så började hon stånkar och
då kom det en hel del kan jag säga.. korvar tom! :)
så efter att ha premiär bajsat på toan har hon nu även
bajsat fasta korvar också.. hehe.
detta kan endast en mamma tycka är intressant.
om ens det.. värsta är att jag tog kort på bajset.. haha
men det lovar jag att det slipper ni iaf se ;)

xoxo.

5 kommentarer:

Mad sa...

Precis så jag gör med Wincent. Varje gång han gör nummer 2 numera! Mycket praktiskt=)

Charlotta- skrutten! sa...

Lilian för fan, tog du kort på bajset???

Bettie sa...

vilket inlagg.. haha :P o ja, det ar nar man ansoker om medborgarskap som man far svara pa de fragorna.

Mad sa...

Visst är det smidigt som tusan! Klart dem har svårt att stånka ut hårda korvar när dem sitter på gumpen;)

Anna Högrelius sa...

Haha! Tog du kort på bajset? Får jag fråga varför och vad du ska ha de till? ;]