Pages

tisdag, september 01, 2009

Moffardagar.

bestämde mig i förra veckan att nee nu får det var nog.
bestämde mig att efter jag fyllt 27 ska jag ha
ett uppehåll med att äta sötsaker; godis/glass/fikabröd.
detta äter jag alldelles fööööör mycket av..
blir nästan alltid nått varje kväll.

så nu har jag moffardagar för det är alltid lättare tycker
jag att föräta sig.. eller försöka på saker så man blir trött på
dom om man ska påbörja nått sånt här..
så om det finns nått kvar efter imorrn ska det ut ur mitt hus..
för om det inte finns här och inget köps kan man inte äta det.
dock är jag en sån människa att om jag blir för sockersugen
så ställer jag mig och bakar därför har jag även sagt att
det inte får bli någe fikabröd heller.. eller liknande.

har jag i högstadiet kunnat hålla uppe ett helt år utan godis..
måste jag faktiskt kunna det som vuxen också tycker man.
ska försöka att inte dricka så mycket kolsyrat heller..
men lite cola light på helgen istället för godis tycker jag kan
faktiskt vara okej..

P kör ju biggest looser på jobbet och utvägning är i början
av oktober så därför ska jag hjälpa honom med det..
så vi ska försöka undvika så mycket skräpmat också som
möjligt.. kanske inte gå cold turkey som med sötsakerna..
men det kan nog räcka med att äta det 1 gång i veckan faktiskt.

vi får se hur vi klarar det här..
tänkte att jag skulle försöka ta mig ut på promenader också..
såå vill du träffa mig föreslå gärna att vi går ut och går eller nått. :)
men inget springande.. finns ju inge värre.. :P
nee nu kommer snart P med American Pizza. mumma! :)

xoxo.

2 kommentarer:

Charlotta- skrutten! sa...

Bra intiativ! Hade gått mil efter mil med dig om jag kunnat =(

Anna Högrelius sa...

Jag ska börja på Viktväktarna nästa vecka! Dags att ta tag i det här med kroppen känns det som. Vi har helt spårat ut här hemma. Ska bli skönt att få in lite rutiner!