Pages

fredag, september 18, 2009

Olyckor.

idag fick jag veta 2 saker som kankse inte är så
himla roligt.. båda kan man nog säga är olyckor..
den ena mkt hemskare än den andra.

igår när P tog hand om vira var han ju såklart på jobbet..
vira ålande omkring som hon gör här hemma tydligen..
fick tag i Ps soppkorg utan att han märkte det och sen hör
han ett ljud och ser då att vira har en av hans snus i munnen..
tydligen fick han smått panik och sprang in med vira till sin kollega
som också har barn och frågade va han skulle göra..
då vira blev rätt groggy tydligen av snuset.. vilket inte är konstigt..
dom hinkade i henne en hel del vatten och efter en kvart var
hon tydligen helt okej igen.. men hur mkt nikotin och
annat skit fick hon inte i sig?!? min lilla bebis! :(

hade nästan lite svårt att skriva det här..
då det kanske kan räknas som barnmisshandel eller nått
och jag säkert kommer få en del skit för det..
även om det inte var mitt fel och jag vet att det var en olycka.
blev inte arg på P ens.. borde kanske blivit det..
men jag såg att det hade varit jobbigt för han också.

det andra jag fick veta är faktiskt hemskare..
viras kusiners pappa har nämligen dött.. :(
och oavsett om jag inte tyckte att han hade sånt bra inflytande
i deras liv så var han ingen dålig människa och han var trots allt
deras pappa och jag kan inte tänka mig hur dom mår just nu.
vi ska dit ikväll.. Ps syster ska vara barnvakt åt vira.. hon ville det.
är jämt urdålig på att säga rätt saker.. hoppas det löser sig.

xoxo.

4 kommentarer:

Anna sa...

Det räknas inte som barnmisshandel så du kan sova gott i natt! ;)

Anonym sa...

Hej. Brukar kolla din blogg och ville bara skicka en hälsning att det inte är barnmisshandel enligt min mening. Det var ju inte med flit. Lilla Vira kommer nog inte att ta skada av det som hände. Jag själv fick i mig min gammelmormors hjärntabletter vid 1 års ålder och fick magpumpas. Har inte tagit skada av det. Ha det bra mvh //SK

Linda sa...

det inte räknas som barnmisshandel när det är en olycka!

Du kan andas ut och sluta ha ångest nu! ;-)

klart det är jobbigt, men mycket kommer ske våra små älskade barn innan de är klara här på jorden. De kommer råka illa ut, de kommer slå sej och både de och vi föräldrar kommer lära oss utav det! Det är det som kallas LIVET!

KRAM!

Anna Högrelius sa...

Det är ingen idé att skälla på P, för han vet nog själv att han borde haft bättre koll. Barn är snabba små rackare och det går inte att lämna de ensamma för ett ögonblick i den åldern. Kanske var ödet som sa till P att sluta snusa? ;] Vira tog nog ingen skada ska du se. Se bara till att hålla snuset borta! Kram på er!