Pages

lördag, september 26, 2009

Inhandlat.

igår hade jag det himla trevligt hemma hos anna..
som hade en liten tjejkväll där hon bjöd på en god tacopaj..
sen blev det allmänt tjejprat om ditt och datt.. :)
vid 1 tror jag vi bröt upp och jag fick P att skjutsa hem
en tjej som bodde i måsta som var mamma till en liten filippa..
som föddes 1 januari i år.. första sörmlänska bebisen. :)

idag vaknade jag 9.30 efter att typ fått sova hela natten..
vaknade ju lite då och då för att jag var kissnödig men orkade
inte gå upp för att få det att försvinna och sen fylldes ju brösten
med mjölk så dom ömmar ju alltid lite på morgonen..
efter vi vaknat stressade vi iväg till babyproffsen där dom hade rea.
köpte bilbarnstolen Britax Hi-Way i helsvart och en resesäng.
så nu är bilbarnstol iaf säkrad tills hon är en 4/5 år alternativt 25kg.

sen åkte vi hem till mamma och åt frukost och gosade vira..
var dock kvar där hela dagen för P drog och tränade och sen sov
jag lite där hos mamma.. inte för det hjälpte för är ändå himla trött.
tröttare än jag vart på länge.. konstigt det där med sömn..
på tal om sömn så sov vira hela natten utan att äta hos mamma.

dock med napp som hjälpmedel för tydligen fattar hon helt plötsligt
hur en sån funkar och för mamma hjälpte det att när vira gnällde
sätta in nappen och buffa lite på rumpan så somnade hon om..
ska försöka samma grejj själv.. vi får hoppas det funkar för
det skulle verkligen vara guldvärt..

tror dessutom inte vira skulle bli jätte beroende av napp heller..
för jag tänker att jag bara använder det nu när jag försöker
få bort ätandet på natten och sen får jag väl försöka ta bort napp
rätt snabbt så den inte blir nån vana..
men det är så konstigt är att hon inte fattar tekniken med napp
på dagen så det är som att hon måste halvt om halvt sova
för att hon ska ta och snutta på den som man ska. hehe
knäpp tös man har.. hehe :)

xoxo.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Hi-Way är den bästa bilstolen enligt flera oberoende källor vi har pratat med. Därför valde vi den till Luvas och vill nu ha en även till Linus. Var det rea på dem nu?

Jenny sa...

Lucas naturligtvis.

Denise sa...

Ser ut att vara en redig bilbarnstol. SNygg också =)

Anna Högrelius sa...

Jag tror att det är den bilstolen vi har! Fick den i julklapp förra året så vet inte riktigt, men det är en Britax och den ser ut typ sådär. :P Dock så står det att vår är ända till 6-årsåldern. I vilket fall som helst så är den jättebra! Isadora sitter kanonbra i den, dock så är det lite svårare att somna i den eftersom stolen inte lutar lika mycket som babyskyddet gjorde.