Pages

söndag, september 20, 2009

Första.

idag har vira gjort en del första gången grejer. :)
imorse kissade hon för första gången i sin nyinköpta potta..
var ju egentligen meningen att hon skulle bajsa..
men det har hon inte velat gjort på 2 dagar. humf.
så jag får hoppas att hon gör bajspremiären imorrn. :)

Vira på sin "spelande" potta. (en aning snorig.. :P)

sen var vi ju imorse på babysimmet var bara jag och ett par till där..
och idag fick bebisarna åkta ruschkana(!) ner i vattnet..
först utan att dyka.. men innan vi sluta för dagen
dök hon i liggandes på magen från den. :)
på tal om dyk verkar vira tycka det är mer och mer kul..
idag så var hon först skeptisk i början och jag fick ställa mig
närmare för att hon skulle hoppa i första gången..
men sen insåg jag att hon tycker väldigt mkt om den lila sälen..
så då lockade jag med den och då var det inga problem...
dock tar hon inte tag i min tummar så det får vi träna på..
men det kommer nog det med..
iaf vill hon nu hoppa i så fort man satte henne på kanten..
t.o.m när vi körde "barnen på mattan" vill hon hoppa i direkt..
men jag höll henne kvar.. i slutet av den får hon ju hopp i igen. :)

iaf i slutet sjunger vi alltid en låt där det vinkas och vira har ju
förut "vinkat" mot sig själv.. inte under sången utan bara allmänt.
men nu vinkade hon utåt under sången då alla vinkade..
tänkte att det kunde vara kanske en slump.
men senare under dagen då vi var med mamma och johan
ute på en promenad i torshälla och vi skulle vinka hejdå..
då gjorde hon det igen.. lite avvaktande först..
men sen helt klart med vilja och med ett leende. :)

dessutom kände jag en liten vass kant i viras underkäke..
snart snart kommer hennes första tand puppa upp. :)

xoxo.

1 kommentarer:

Denise sa...

Var det tur att hon kissade eller visste du att det var på G?