Pages

onsdag, augusti 12, 2009

Domedagen.

jag älskar att läsa och se på dokumentärer
om olika profetior.. som ska ha förutspått händelser
i förväg som ofta är katastrofer eller jordens undergång.

knäppa är att oftast får man höra om de sakerna
efter att dom att skett t.ex. när 11 sep -01 ägde rum..
läste man redan samma dag om att Nostradamus förutspått det.
kommer ihåg att det här medelandet snurrade runt en hel del:
"In the City of God there will be a great thunder,
Two brothers torn apart by Chaos, while the fortress endures,
the great leader will succumb", The third big war will begin
when the big city is burning" - Nostradamus 1654


jag har en bok om nostradamus.. dock orkar jag aldrig läsa en
hel bok om sånt här.. därför ligger dom mest och skräpar.
jag har dessutom också en annan bok som heter Bibel Koden..
som även den sägs ha förutsett 11sep..

iaf så har jag nu hittat ett datum som många nu hävdar
är det datumet då världen ska gå under..
och detta datum är 21/12 2012 och nu är det tydligen många
som förutsett detta datum som undergångsdatumet..
t.ex. mayafolket då deras kalender tar slut just detta datum.

för mig att i bibelkoden står det också nått om 2012..
typ att det ska slå ner en komet då eller liknande..
och enligt en dokumentär som finns i bitar på Youtube
är det himla många som just sagt att 2012 kommer det ske nått.
om nu inte dokumentären varit gjord av History Channel..
så skulle jag nästan tro att den var gjord för att skapa en hype..

då i höst.. närmare bestämt 13 november så kommer filmen 2012
ha premiär här i sverige.. iaf om man får tro imdb.com..
himla kul att få se på den och se hur världen går under i den..
för som det verkar i trailern kommer det gå riktigt illa ;)

och som alltid när såna här saker "förutspås"
så är det ju bara vänta och se om det kommer slå in..
jag kommer (förhoppningsvis) iaf både hinna gifta mig
och fylla 30 innan denna domedag inträffar. :)

xoxo.

4 kommentarer:

Denise sa...

Ah, men om du hinner gifta dig så är ju allt lugnt...pfew, vilken tur vi andra har att vi hinner gå på ditt bröllop innan, speciellt våra barn kommer skatta sig överlyckliga. Då kan vi all dö lyckliga! *ironi*. Närå, skämt åsido, sånnt där är kul att läsa om. Sånna filmer brukar vara rätt intressanta och skapar diskussioner. Fredag den 13 november alltså, väl valt datum...

Denise sa...

Oh, fick lite gåshud av trailern. Gillade Independence day skarpt, så jag hoppas denna kommer vara ngt liknande!

Denise sa...

Usch, nu lät jag ju dum i min första kommentar... klart det ska bli kul att gå på ditt bröllop, och självklart är det en sak du ska se fram emot... ibalnd tänker jag inte riktigt igenom vad jag skrivit och hur det kan låta. Inget illa ment, hoppas du vet det också! Kraaaam!

Jakob sa...

Penn & Teller: Bullshit, s07e04 ; The Apocalypse. Handlar om 2012, gissa om det tror på det?