Pages

onsdag, augusti 26, 2009

Pruttljud.

just nu händer det inte mycket om dagarna..
som idag har vi kopierat nycklar till Ps föräldrar,
gjort lasange och köttfärssås och spagetti..
jag har även tittat några avsnitt av Gilmore Girls..

igår försökte jag med välling..
tänkte att jag ger henne det vid första nattmatningen
alltså vid 22/23 för då halvsover hon ju så kanske hon inte
uppfattar att man kommer med nått där som smakar annorlunda
och i flaska.. men det gick inte alls kan jag tala om.. ville inte ha.
vi försökte sen lite senare att ge henne i pipmugg..
det gick lika bra det.. så jaa får väl försöka idag igen.

och sen nu ikväll när jag skulle mata vira började hon göra såna
pruttljud med mun så att maten sprutade.. sa nej flera gånger
men det gjorde bara att hon skrattade och pruttade mera.
tog bort maten och gjorde lite annat i köket och sen satte jag
mig där igen för att försöka mata henne med gröt igen..
men samma visa igen så då tog jag bort maten helt.
vet dock inte om hon förstår va som hände..
och sen har jag ingen anning om jag gjorde rätt.
hon lär ju inte förstå va jag menade.. eller gör hon?!

måste göra ny gröt nu och försöka få i henne gröt igen..
var ju en timma detta skedde så..
idag testade vira spagetti och köttförsås (burk) för första gången..
ingen hit direkt och man ser även där prutt tendenserna! :P

xoxo.

5 kommentarer:

pethra sa...

Tror inte hon förstår, nej.. Hon tycker nog bara det är kul att hon kan prutta med munnen. ;-) Det här med konsekvenser kommer långt senare.

Marie sa...

Vi bara matade på när Ville gjorde så.. till slut funka det.. =)

Anna sa...

Jag kryddar upp barnmat med lite vitpeppar & paprikapulver. När Wilja åt burk lasagne drog jag på lite vitlökspulver & hon älskade det! Testa med lite kryddor.

Denise sa...

Mmm, det mesta luktar ju skitäckligt... och så vissa rätter är så smaklösa. Tips på krydda är sådana som ni inte alls hade hemma, typ basilika, timjan elelr oregano =) Köp hem frysta örter, heter Provencale eller något sådant, Findus eller Felix. Små fyrkantiga förpackningar. Använder inte salt eller peppar själv, verkar starkt för småbarn, men det kanske fungerar?

Anna Högrelius sa...

Pruttljudet är rätt vanligt i den åldern, och även när de blir äldre. Jag har rätt många tröjor med röda fläckar på efter en viss ung dams försök att vissla. ;]
Det är bara att fortsätta mata!