Pages

fredag, juli 25, 2008

Gaser vs. Omega3

i måndas slutade jag med mina Omega3 tabletter..
jag får såna himla äckliga uppstötningar från dom.
förut när jag åt mkt leverpastej så trodde jag att
uppstötningarna jag fick berodde på den..
men sen har jag haft dom även nu när jag bara äter ost.

så då kom jag på att det måste vara dom himla omega3tabletterna..
men jaa.. nu när jag slutat med dom så verkar
mina gaser som jag hade i början av gravideten kommit tillbaka.
eller så är det för jag har börjat med järntabletterna..

funderar nu om jag kanske ska börja med omega3 tabletterna igen..
okej inte himla kul med dom där uppstötningarna..
men jaa inte kul med massa gaser heller.

och sen måste jag bara lägga till en sak..
kan man äta för mycket folsyra?
det är folsyra i mina multivitamin som jag dricker varje dag..
sen är det nu folsyra i järntabletterna jag äter..
och sen har jag rena folsyratabletter..
känns som det blir lite mycket folsyra..
men det kanske inte gör så mycket..

vilka dilemman man har.. haha :)
xoxo.

3 kommentarer:

Marie sa...

Den folsyran du inte behöver kissar kroppen ut, så det är lugnt. =)

Denise sa...

Viktigast är med folsyran i början. Det är till för att ryggraden och hjärnan ska slutas på bebisen, och det har den gjort för länge sedan. tycker du kan sluta med de pillerna för rent folsyra. onödig kostnad.

Denise sa...

De har alltid öppnat lite tidigare förut, några stånd är snabba på att lägga upp saker. Annars tar man det lite lugnt. Bästa är att få bilen parkerad och inte behöva stå i en varm kö. japp, vi kanske ses där borta med strumpor i handen ;)