Pages

söndag, juli 27, 2008

Hel dag.

igår var det verkligen aktivteter från
morgonen till sena kvällen.. himla trevligt.
kunde faktiskt inte haft så mycket bättre ledigt lördag.

dagen började då jag vaknade 10 i 8
och for upp och gjorde frukost och drack vaccin.
sen drog det iväg till malmamarknan där vi
fick stå i en kö till parkeringen..
första gången vi behövt stått i kö till det..
nee nästa år blir det att stå vi skolan som vanligt..
åka in där och ha sig.. nee dumt.

men men fick börja med att springa och gå på toa..
så då kom vi också till de stället vi alltid brukar börja på..
längst ner till vänster.. och sen börjar man gå..
rad efter rad tills man kommer längst bort till höger.

träffade inte så många jag kände..
utan bara en jag sommarjobbat med för länges sen..
och sen även marie och margot..
men då hade vi nästan gått igenom allt..

iår var det verkligen crazy på strumpfronten.
hittade och köpte 14 par för 100 kr..
och sen hittade vi strumpor till P 15 par för 100 kr.
hittade även söta hipsters/boxers 6 för 100kr.
sen ihandlades även dvd filmer 5 för 200kr.
tror det var grejjerna som vi köpte.

sen blev det även det självklara
5 samiska bröd för 100 kr + en extra på sidan. :)
de ligger just nu i frysen och väntar på mig.
sen köpte P 4 korvar för 120 kr
(Renkorv, 2 vitlökskorv och salamikorv)

sen bar det av på lite nercabat färd på flens småvägar.
åkte till harpsund för att kanske se görans ställe..
men det vet jag inte om såg.. inte som det stod en pil
på ett hus där det stod göran perssons hus.

däremot såg vi hedersbostaden för sveriges stadsminister..
eller mer ett jäkligt schysst och stort sommarställe.
va väldigt fint och låg precis vid en insjö
och nere vid en stor brygga var det liv och rörelse..
vid byggnaden stod en Säpo vakt..
så vi kan nog med rätt stor säkerhet peka ut var Reinfelt var igår..

sen åkte vi förbi nån "stora gran" som nu bara var
en förkolnad stor 4 m stubbe sen det slagit ner en blixt
1997 i en gran som tydligen ska ha varit över 30 m.
och som hade en info skylt om sig.. hehe :)

sen åkte vi till mina "gudfamilj" där vi fick lite paj
och sen tog ett dopp i 26 gradit sjövatten.
dom bodde så himla fint.. med ett hus och ett stall
och en utsikt som många nog skulle döda för. :)

var kul att prata och catch up med vad som hänt.
och sen fick man även en rolig överaskning :)

vid 18 åkte vi därifrån och åkte hem och åt lite pizza
från dubrovnic.. var himla länge sen jag åt linda.. mumma :)
sen såg jag att Pe just skrivit i sin blogg att hon & M
just skulle gå ut för att ta en öl på en uteservering.

så jag åkte dit.. då P åkte för att lämna caben.
han kom senare och där satt vi till typ halv 12..
då vi kände att vi nog gäspat klart och åkte hem.

hade en himla bra dag från morgon till kväll..
men man blir ju lite sur när man bara får färg där
jag råkade glömma smörja in mig.. suck.
nee man ska helt enkelt inte smörja in sig. :)

idag ska jag jobba.. inte vidare kul.
men jag hoppas att det kanske blir nått
dopp efter 16 då jag slutar..
ni som har tråkigt kan gärna komma förbi..
men förmodligen kommer ni ligga vid nån typ av vatten..
och mysa i solen.. men det ska ni ha.. :)
ha sån härlig dag!

xoxo.

0 kommentarer: