Pages

onsdag, juli 09, 2008

Tandläkarn.

just hemkommen från tandläkarn..
när man som vanligt skulle ta dom där tandkorten..
fick jag ta på mig värsta tunga silver skynket..
detta pga jag är gravid.

får ju att undra hur bra dom där himla korten
är egentligen.. menar.. tandsköterskan som går ut..
det har jag alltid tänkt att ja men hon gör ju så
flera stycken såna hära om dan så de måste ju gå ut.
är ju förmodligen strålning i den där kameran.

men aldrig tänkt att det skulle kunna påverka mig..
menar är ju så himla kort tid.
men när man måste ta på sig ett stort skynke
för att ens ofödda barn inte ska ta skada..
då börjar man ju fundera lite va kommer ur den där
himla kameran egentligen... ?

förutom det var allt bra..
lite blödande tandkött, lite tandsten och inga hål.
ska tillbaka dit nästa freda och ta bort tandstenen.

xoxo.

1 kommentarer:

Denise sa...

De frågar på sjukhusen också när man röntgar ngt. Sköterskorna lär ju ta ett stort antal bilder per dag därav är det farligt. Man kan ju diskutera mammografin oxå.. där tar man bilder och strålar för att "motverka" cancer. Ironiskt =)