Pages

torsdag, augusti 21, 2008

Bm Besök.

idag var vi hos barnmorskan igen..
där skulle vi få höra hjärtljud bland annat..
och jag förstår inte vad som är så fantastiskt med detta?
nee värdelöst skulle jag väl inte säga att det var..
menar BM behöver säkert det där för att kolla om
bebis mår bra och så.
men för min del hade det lika gärna kunnat va..
bebis hade iaf en puls på ungefär 150.

annars hade jag blogtryck 129/74 vilket var bra..
fick veta att jag har B+ som blodgrupp.
vilket varken mamma eller pappa har ..
så jag förstår inte hur ens blodgrupp ens blir till..

fick med med journalen hem.. vilket är lite kul.
sitta och läsa lite va hon skrivit..
ända det står under min medisinska historia
är att pappa har hypertoni..
vilket jag antar är högt blodtryck eftersom
han käkar såna tabletter.

xoxo.

3 kommentarer:

Denise sa...

http://www.blimamma.se/?page_id=250

Jag fick 9 poäng= tjej =)

Om bebisens puls ligger över 140 slag/ min sägs det vara en flicka och om den ligger under detta en pojke.

Marie sa...

Jag kände aldrig heller att det var fantastiskt. Däremot förbannat skönt att veta att bebisen mådde bra. =) Ville hade alltid över 140 slag/minut. Han är en pojke. ;)

Anna Högrelius sa...

Åh, jag njöt jättemycket av att få höra hjärtljuden. Både Robin och jag hade alltid stora leenden när vi hade fått höra. :]