Pages

torsdag, augusti 21, 2008

Halsmandlar.

jag hatar mina halsmandlar!!
varför får jag inte ta bort dom för?
det är ju min kropp.. borde få ta bort det jag vill.
men nee man måste ha streptokoker skit i dom 4 ggr/år
och nee jag får ju bara uppsvullna och grym värk.

och så här kommer jag få ha det i typ en vecka eller nått..
för pencilin får man ju bara om man har det där..
suck.. visst att man kan bli immun.
men hur lätt är det att bli när man äter det
mindre än 1 ggn per år..

förstår att vi inte ska ha som i sydeuropa att vem
som helst ska kunna köpa pencilin som vilka tabletter som helst.
men lite slappare regler kan man väl ändå ha.
och inte får jag äta muccoagin heller.. ne för jag är gravid.
så det blir att känna den här smärtan ordentligt. nice. :(

värsta är egentligen att man inte får sova,
för det gör så himla ont. :(
xoxo.

2 kommentarer:

Denise sa...

äh, stora hotet mot penicillin-resistens är att äta kött...

Man proppar djur fulla med det i förebyggande syfte. Förstår om du vill ha bort mandlarna.

Denise sa...

inte "mot", MED