Pages

tisdag, september 16, 2008

Förlossningsdrömmar = 0.

väldigt många verkar drömma mkt förlossningsdrömmar..
ska tydligen vara ett sätt att förbereda sig mentalt..
jag har inte drömt en enda..
kanske inte tänker på det tillräckligt för att drömma om det?
eller så kommer det så småning om..
kan ju vara bra om mitt huvud börjar förbereda sig..
för om jag tänker på det.. eller försöker tänka på det..
så fattar jag inte att jag ska faktiskt föda en unge.

men det måste ju vara rätt vanligt..
menar jag har ju aldrig varit med om det förut.
så jag kan ju inte direkt tänka mig in i det.

P frågade för nån dag sen om jag var nervös inför förlossningen..
men saken är ju den att jag oftast inte blir nervös..
förens jag är i just det ögonblicket då det händer..
menar eftersom jag inte vart med om en förlossning så måste
jag ju jämföra det med händelser då jag blivit nervös.

då jag sjungit och framfört solosånger är ju ett tillfälle..
då har jag oftast spelat nervös för det förväntas av en innan.
men det är inte då jag blir nervös.
jag blir nervös när jag står där och ska sjunga..
då alla andra säger att deras nervositet försvinner börjar min.
vilket jag inte ser som någe bra. hehe.
vill också att min nervositet försvinner i det ögonblick man
kommer in i situvationen, inte börjar då.
för det gör det väldigt svårt att förbereda sig då man inte
känns någon nervositet innan.
men det kan ju vara annorlunda med det här.

idag är jag 23+1 tror jag iaf.
förstår mig fortfarande inte riktigt på räkningen.
men men så länge som det går framåt så.. hehe :)

xoxo.

0 kommentarer: