Pages

söndag, september 21, 2008

Muff Träningsvärk.

det känns som jag har träningsvärk i muffen
och längst sidorna.. om detta är den molande värken
som kan jämföras med mensvärk när livmodern växer.
då fattar jag ärligt talat inte va som är så jobbigt med mensvärk..
iofs säkert jätte inviduellt och så.. men ändå!

kankse inte ska säga för mkt för då ligger väl jag här
om någon dag och kvider av smärta.
nee jag får helt enkelt acceptera att min lilla muff
har tydligen haft ett hårt träningspass utan mig. hehe :)

igår var vi och firade M på hennes födelsedag.
jag hade himla trevligt och tiden bara flög iväg..
men shit va högljudt allt kan bli när man inte får i sig nån alkohol.

Btw är det mkt som ska fixas innan bebis ska komma..
det är faderskapsintyg som ska bokas in..
det är föräldrarkurs man ska gå på mellan kl. 8 -10..
börjar 24 okt.. så det är ett tag kvar.
men hur sjutton tänkte dom när dom satte den tiden?
menar jobbar inte de flesta just den tiden.. knäppt.
Föräldrarkurs på försäkringskassan så man får info där..
blir att boka in det till den 6 okt.
sen är det profylaxen som vi också ska gå på den 21-22 nov.

imorrn börjar heroes sändas igen i usa..
dubbelavsnitt vad det ser ut som.
så på tisda får man äntligen se det igen. yeay! :)
sen är det ju självklart också gossip girl.

xoxo.

11 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Vi förstod inte heller hur de tänkte när de lade tiden mellan 8-10. Helt sanslöst! Fast jag har för mig att man faktiskt har rätt att ta ledigt vid två tillfällen för att gå på den kursen. Robin förlorade iaf inga pengar på det.

Marie sa...

Vad jag har läst så har man rätt att vara ledig alla ggr på kursen. Fast sen å andra sidan, när ska de lägga kursen då? De själva slutar ju också jobba vid 16 liksom.

Anonym sa...

http://www.makemebabies.com/

ett kul test där du kan se hur
erat barn kan se ut :p
om man nu vill tro på det.. hehe

Marie sa...

Hehe. Ja fast att de inte ändrar sina arbetstider efter en kurs som folk har rätt att ta ledigt för, det förstår jag. Och så är ju föräldrakursen dessutom frivillig. ;)

Marie sa...

Som sagt, man har laglig rätt att ta ledigt för föräldrakursen. Så 95% av folket kan säkert. Man kan inte göra alla nöjda. Skulle de lägga kursen kl.18 på kvällen så skulle det vara dåligt för någon annan.

Marie sa...

Åja.. 7-16-jobb är inte nån vanlighet längre. Oregelbundna arbetstider har ju var och varannan människa. Anyway så förstår jag dem helt. De har ordnat det med laglig rätt istället, helt enkelt.

Marie sa...

Eeeh. "alla är vi inte statligtanställda". Vad hade det med saken att göra om man får fråga? Vi har alla samma rätt varesig man jobbar för staten eller ej. Drygt skrivet. Det är ju ditt val om du struntar i kursen, det är det det handlar om i slutändan.

Marie sa...

Och du, med mina 16 timmar så är jag inte själv så kaxig över sånt med att ta laglig-rätt-ledigt. MEN, det var det inte det det handlade om. Det handlar om ATT man har den rätten.

Marie sa...

Eh, nej. Jag kommenterade och startade en diskussion som handlar om den lagliga rätten, grundat på ditt inlägg. Men endast grundat på. Och sista ordet kan du få. I couldn´t care less. Skriv på.

Denise sa...

Jag har väl tur då som har f-grupp mellan 15-17 på måndagar... Torshälla är bra ;)

Denise sa...

förresten- man har nog inte ont i muffen när man har mensvärk, utan som mer i äggstockarna. är förskonad från det men har haft det ngn gång.