Pages

lördag, oktober 03, 2009

Fixande.

igår så var jag med på middag med lilian och marie
då dom "återförenades".. det var himla kul..
först åt vi middag på Grappa och efter gick vi till Harry..
jag segnade efter ett tag trots redbull och vodka.

kan ha varit att vira höll låda nån timma på natten
och sen tog jag inte tillvara och sov vid lunch då hon sov..
fick helt enkelt skylla mig själv..
tog iaf bussen hem vid 00.30 och kom hem till en vira
som vaknade till och fick stoppa in nappen..
sen fortsatte det med en del nappinstoppning kanske en
4 - 5 ggr innan hon somnade av ammning vid 5 och sov
tills 8 då P redan gått upp och fick ta upp henne.
jag sov vidare bara en timme till för sen skulle vi sätta igång..
vi hade tänkt att fixa iordning balkongen idag..

började med att P skruvade isär skrivbordet i viras rum..
för bort från balkongen tog vi ikea soffan som stog där.
och sen tog vi bort den extremt fula gröna mattan som låg där.

sen var det bara iväg och lämna vira för att sen inhandla allt som
behövdes för att fixa till där.. det var helt klart lättare sagt än gjort..
började på rusta där vi inhandlade plattor.. blev dyrare än tänkt.

jag ville sen ha målarfärg med struktur till betongväggen..
det var ju omöjligt att få tag på så nått sånt blev det inte.
men jag tror det kan bli helt okej.. blir en uppfrächning
av det vita och sen blir det plattor på golvet..
inhandlingen av detta tog 2timmar av farande hit och dit.

och efter vi ätit lunch så började det regna..
så jag hann endast att måla det som är lite "träaktigt"
och P han fylla i lite av håligheterna i betongväggen..
vi får väl se va som hinns med mer den här helgen..

imorn bär det nämligen av till UnderbaraBarn mässan.
så då får väl P fortsätta.. men han ska även ta han om vira..
jaa vi får se hur länge det tar innan det är klart..
och vårt kök istället kommer se ut som ett bombnedslag. :)

xoxo.

2 kommentarer:

Denise sa...

Hoppas ni hittar någe roligt på mässan!

Linda sa...

Ja den låten är också bra.. :-)