Pages

fredag, oktober 23, 2009

Lever.

har drabbats av lite bloggtorka..
men tänkte iaf meddela att jag lever :P
tror jag dock vet varför det blivit mindre bloggande..
det är för att vira sover ju nu förtiden bara 1gång om dagen..
och då försöker jag få i mig lunch och sova lite så då hinner jag inte..
när sen vira är vaken gäller det ha koll på henne och
hon vill inte leka lika mycket själv längre utan vi bollar,
bygger torn, läser böcker och kollar in babblarna m.m. :)
sen har man ju hjärtat halvt i halsgropen varje gång vira
försöker byta hand när hon står mot olika saker. hehe

veckan som var har vira lekt med massor med bebisar..
vi har träffat wilja, filippa, leo, ville och rebecka.
simmade för första gången själva på babysimmet i onsdas..
gick helt okej.. var lite nya saker som att man skulle stå
en meter ungefär och så skulle vira simma under vattnet till kanten.
sen skulle det även stå ståendes och hoppa ner i vattnet..
det blir ju lite svårt för vira då hon inte kan stå själv än utan
jag fick hålla i henne och sen hjälpa henne att hoppa i.

idag har jag återigen grälat med P för att han försvinner iväg
till jobbet fast han ska vara hemma.. vem jobbar egentligen gratis?!
men vid 14 kom han hem och då drog vi till stan
där jag äntligen fick försöka hitta lite kläder för de presentkort
jag fick när jag fyllde år i början av september.
hittade ingenting på ginatricot.. där jag ändå har mest pengar..
fick tag på en topp och ett par strumpor för de 300kr jag hade på MQ.
mest hittade jag på VILA där jag köpte en kofta, en oversize topp
som hade urringning i ryggen, ett linne, ett par svarta jeansleggings
och en turkos tunnika... blev himla nöjd. :)

sen tog jag även tag i och fixade mig ett par bra utomhus gåskor..
var på tiden då så fort jag är ute och går så blir jag plaskblöt om
mina fötter då det bara är lite fuktigt på marken.

nu ikväll har vi viras kusiner på besök som ska sova över här..
vi har tittat på idol och dom har ätit chips..
själv känner jag att jag nog strax ska ta mig till sängen och
läsa lite i den sjunde boken om Isfolket. :)

Lipande Elvira. :)

3 kommentarer:

pethra sa...

Fy skäms på dig, Patrik.

Vilken gullig bild på lipande vira. :)

Denise sa...

Jättesöt Vira!!! Kan hon redan bygga torn? Vilken duktig tjej. Här rivs det bara ;)

Lilian sa...

denise - hehe nee mer jag som bygger torn och vira som rasar dom. hehe :)