Pages

måndag, oktober 12, 2009

Knäckt.

jag vet inte vad jag ska göra längre..
vira har den senste veckan inte sovit någe bra
alls på natten och det tar kål på mig.

mitt lugn då jag kan vagga, sjunga, vyssja i timmar..
det har tagit slut.. och det går ut över vira.
i natt var jag jätte nära att bara ställa ut vira i ett
annat rum och låta henne ligga där i sin säng
och skrika bäst hon ville.

jag vet inte va jag ska göra..
spelar ingen roll om vira sover fler timmar på dan..
eller sover bara små korta stunder eller hur hon sover.
sover på natten gör hon inte..
funderar på att börja amma igen.. för då somnar hon ju
oftast om på en gång än att jag måste vara vaken flera timmar.

xoxo.

4 kommentarer:

Anna sa...

Nej, stå på dig. Amma inte, då har ju hon vunnit! =/
Testa & ge henne BabySemp 2 i flaska istället.

Louise Caroline sa...

Åh, nej vad jobbigt för dig! :( Vad säger er BVC-sköterska? Ger du välling på natten? Hjälper pappa till också?

Verrix sa...

Men du, har du kännt i munnen? hon kanske håller på att få mer tänder, lr så kan det vara växtverk. Har du provat med massage på benen o så. det lugnar dom ibland. (vaknar hon o skriker på natten, eller när hon ska nattas?) tänkte på den här nattskräcken som en del barn har. Den har Casper fortfarande av o till. Han vaknar på natten, men är inte "vaken"/kontaktbar. om det är det hon håller på med så ska man låta dom vara. men annars är det bara tröst o stå på sej som gäller.

Vet att det är jobbigt, men ni kommer greja det ;) =D

Kram kram Veronika

Denise sa...

Oh, den där nattskräcken som Verra nämner- den har C också. Man får inte kontakt med henne och måste typ väcka henne för att få henne att somna. >=)
Antar att napp inte duger längre? Se det här som det första ledet i att INTE bli en förälder som ger med sig så fort barnet tjatar. Stå på dig som Anna skriver. Försök att sova under dagen när Elvira sover, det har jag börjat med (iaf första luren), ås kasnke det ger med sig om det är tänder som spökar =(