Pages

fredag, oktober 02, 2009

Områden.

det blev inget med radhuset.. igår gick det upp
till en nivå som nästan låg i nivå med det vi max tänkt lägga
och då kändes det som det inte var nån mening att fortsätta.
jag tror jag dock redan släppt det huset för det gick
lättare än jag trott.. tror vi hade kunnat fått det om vi lagt
utgångspriset i måndas.. innan det andra paret fått lånelöfte..
men sånt kan man ju inte riktigt veta..

jaja upp igen och ta nya ta.. det finns fler hus på marknaden.
vårat hus kanske inte ens ligger ute än..
vi har ju egentligen inge bråttom med det..
försöker dock att släppa tanken att jag måste vara i slagsta..
det är svårt.. inte så mkt för min skull..
utan den bild jag målat upp för viran.. att hon skulle gå på
det dagis jag sökt till henne och sen gå i slagstaskolan.

men det finns nog andra dagis som är lika bra..
måste bara hitta den också.. helst i samma område där vi kommer bo.
egentligen måste jag börja tänka vilka områden vill man bo i..
mkt lättare att tänka vilka man inte vill bo i..

ska vi se.. Torshälla är jag osäker på.. visst jag har växt upp där..
men jaa.. när jag tänker på Thälla tänker jag inte i första hand barn.
sen har vi Fröslunda/Lagersberg/Råbergstorp området..
där vill jag inte bo alls.. nee skolorna känns inte okej där..
ställen som ligger nära där men funkar är Mesta och Borsökna..

Årby och Skiftinge tycker jag också går himla bort..
men jag tror vi ska titta på nått hus där i närheten.. P som vill.
Hällbyområdet vet jag inte riktigt vad jag tycker om..
lite kul att jag bodde där som liten bebis och så..
och ändå roligare är att just det hus som jag bodde i mitt första
år nu ligger ute till försäljning på hemnet.. bara att kolla in.
jag kommer ju inte ihåg så mycket från den tiden där..
har ju sett videoinspelningar på mig när jag tar mina första
steg med min lära gåvagn ute på stenplattorna framför ytterdörren. :)
men då den har hyra är det på tok för dyrt och inget verkar ha gjorts
sen jag bodde där.. så nej tack.. räcker nog att ha bott där då. hehe

sen finns ju massor med områden man egentligen inte tänker på..
menar typ Hagnestahill och så? jaa där vet jag inte alls va jag tycker.
Lundby känns som ett helt okej område.. men där är det dyrt.
och att bo i typ ärla, kjula, hållsta, björsund osv. som ligger en bra
bit ifrån eskilstuna det har jag ingen vidare lust med.

så vart kommer man hamna egentligen? jaa det är ju frågan.
men vårat hus det dyker nog upp.. hoppas jag iaf. :)

xoxo.

4 kommentarer:

Mad sa...

Det är himla svårt det där med var man vill bo! Jag längtar hiskeligt mycket efter den dagen då vi flyttar till hus!

emma sa...

kanske ska skaffa jobb också, då borde ni ju kunna gå upp en aning i pris på hus?

Lilian sa...

emma - vi hade kunnat lägga mer på det radhus vi kollade på.. men vi tyckte inte det var värt det. jag tror vi kommer hitta ett hus som vi känner att vi vill ha och som inte kostar multum.. det är ju faktiskt meningen att man ska betala tillbaka lånet man tar.

men visst om ett år skulle vi säkert kunna få mer lån än vi har idag.. frågan är egentligen om vi vill ha det.

Denise sa...

Torshälla- nä, det är inte så familjevänligt längre tycker jag. För mkt pundare i trakten =(