Pages

måndag, mars 14, 2016

Ser slutet.

21 dagar har vi nu varit i Thailand och det är bara några dagar kvar. Resan som vi bokade i maj förra året på 26 dagar är snart slut. Det börjar kännas vemodigt. Jag älskar den 30 gravida värmen med sol och bad där besluten en ska ta är vart ska vi hänga idag och vad ska vi äta. Men det ska ändå bli skönt att komma hem till Sverige även om jag inte alls ser fram emot hemresa. Så synd att Thailand ligger så långt bort så att det tar nästan ett dygn att ta sig från A till Ö.

Dagen började dock med att jag och viran gick efter frukosten för att se om hennes kompis som hon träffade dagen innan var där. Det var hon inte så en lite tjurig vira gick tillbaka till poolen där de andra höll till. Fast vi förberett henne på detta så tar hon inte saker som inte går som hon vill speciellt bra.

Vi hängde vid poolen som vanligt till lunch och efter blev det en powernap. Jag hade lovat att efter powernapen skulle vi igen gå och titta efter hennes kompis. Denna gång var hon där och fick veta att den familjen lever här augusti till maj varje år och att hennes mamma var lärare på svenska skolan här. Vira fick vara kvar medan vi andra tog oss till Saladan där jag tänkt att göra refill på mina naglar. Hon som gjorde de var dock inte där så vi strosade runt en stund. P handlar två kepsar och jag köpte en fejk Michael Kors väska, en liten sådan för att matcha mina stövlar. Väskan var i en ljusare nyans än mina stövlar men jag överlever. När nagelmänniskan kom tillbaka hade hon ingen tid förrän vid 19 så bokade en tid för imorgon istället.

Efteråt åt vi mat på Coco som ligger i Saladan där de hade ett litet lekhus med en tv spelandes någon Disney-film. De små fick köttbullar med potatismos, lingonsylt och sås. Jag smakade av det och det var sååå himla gott. Själv tog jag grillat kycklingbröst med tzatziki vilket inte var dumt det heller men moset var helt klart bättre.

Efter åkte vi tillbaka för att hämta hem viran som såklart inte ville hem. Hon  kanske skulle dit imorgon igen. Väl hemma gjorde viran lite läxor medan jag såg de sista avsnitten av Sex and The City som jag kollat på en del under våra screen time-kvällar. Nu är de slut och skulle vilja se filmen men får nog bli när vi kommer hem.

En vecka kvar till vardag igen, tre dagar kvar tills planet går.

0 kommentarer: