Pages

onsdag, maj 14, 2008

Gräl.

hmm.. igår så grälade jag och P lite när vi låg i sängen..
var nog mer pga P ville sova och inte jag..
men det handlade som vanligt om städning och lite ekonomi..
sen när jag går på mammaledighet kommer det inte att
gå att ha vår ekonomi som vi har den nu..
och det vet vi båda två.
visst jag förstår P på ett sätt.. han vill inte att jag ska
spendera hans pengar på skitsaker..
men det är ju därför vi haft som vi haft..
så jag har kunnat ha lite av mina pengar för mig själv..
så att jag kan ibland få köpa lite skitsaker..

sen grälade vi lite om att han inte tycker att
alla mina serier som jag ser på inte kan ses som nån hobby..
och jag borde redan nu när jag kan själv..
avvärja med detta beroende..
för när bäbin kommer kommer jag inte ha tid för det..

sen började vi efter att jag surat lite..
prata namn.. men det var inte speciellt seriöst..
P kom med namnförslag som Igor, Ikaroz, Greger..
Jag tycker ju Gustav är fint.. och sen att man då kan
kalla den för Gus som musen i askungen tycker jag är sött..
P sa att smeknamnet lär bli mer Gurra.. och vem vill kallas Gitarr.. :)
ett namn precis innan vi slutade som kändes lite halvseriöst..
var då han sa Felippa är iaf ett fint namn.

xoxo.

5 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Det där med att se på serier när man är mammaledig är ju beroende på hur bebisen är. Jag kan följa alla mina serier, iaf nästan alla. Isadora sover ju klockan 19 på kvällarna och det är oftast då som serierna börjar. Och på förmiddagen när det också går serier brukar hon vila. Men man prioriterar bort tv om det vore som så att bebisen är vaken. Det säger sig själv.

Denise sa...

Tycker Philip är fint namn på pojk, den kvinnliga formen är också fint...

Robert ringde igår och sa att djungeltrumman gått ;) Du hade tydligen berättat för Micke...

Marie sa...

Om din bebis är vaken och snäll så kan du säkert ta och se på dina serier. Tror inte du behöver avvänja dig vid nåt. Har du inte tid sen så har du inte. Inte lär du få abstinens för det. ;)

Anna Högrelius sa...

Ja men då så, om du ändå bara laddar ner dina serier så har väl inte P något att gnälla på? :P
Och varför skulle jag vilja lägga upp en bild på sovande isadora när alla andra har gjort det? Då sticker ju min bild ut i mängden ;]
Det blev lite fel med uppladdningen, därför det blev två likadana bilder men rösta på båda! ;D

Denise sa...

Nu är det ju inte JAG som bestämmer könet på ungen. Det är spermiens uppgift. Jag har bara XX i mina ägg =) Så då är det väl jakob som skulle va vegetarian och ha fler XX-spermier än XY (manliga) ;)