Pages

fredag, maj 02, 2008

Vattenblåsor.

kände just att jag har två stora skavsårs blåsor
på baksidan av hälen.. knepigt.
måste vart från när jag gick i min högskor
utan strumpor igår runt på tuna park..
men jag kände inte att de gjorde ont då..
har gått runt hela dan på jobbet idag
och visst lite ömt har det varit.. men inge jätte ont.
men där är dom 2 stora vattenblåsor.
bara så ni vet.. hehe :P

men frågan är egentligen...
jag har aldrig kommit på vad som är bäst?
sticka hål på dom eller inte?

xoxo.

3 kommentarer:

Anna Högrelius sa...

Jag brukar alltid sticka hål på dem, men jag vet inte om det är bäst eller dåligt. :P

Denise sa...

Man ska inte sticka hål på vattenblåser. Vätskan är en försvarsmekanism och helande. Risk för infektioner också. Blodblåsor kommer aldrig läka ut själva och blodet kommer hårdna innanför skinnet, så dem ska man ha hål på.

Anna Högrelius sa...

Huh, då har jag blivit en vetskap smartare. :]