Pages

torsdag, maj 15, 2008

Information.

Ja då var man tillbaka på jobbet efter
att ha varit på någon informationsträff på MVC.
och med mig fick jag typ ett mindre bibliotek med olika infon.
shit.. jaa jag har ju 9 mån på mig att läsa allt..

sen frågade jag om hepatit sprutan jag tänkt
att ta innan vi åker till egypten.. det visste hon inte..
men hon sa massa saker som skrämde en lite..
typ att åker man så länge (5h) kan man få blodpropp..
och du måste vara inställd på att du kanske kommer
få ligga på egyptiskt sjukhus och så..
verkar nästan som hon inte tyckte jag skulle åka..
jag kommer ju vara typ i vecka 20 när vi åker dit..

nee återgå till jobbet.
xoxo.

4 kommentarer:

Marie sa...

Så länge ? Egypten tar väl inte så jäkla lång tid att flyga till? Inte tyckte jag det gjorde det när vi åkte dit iaf. Inte som Thailand. Och det som gäller är stödstrumpor och att vara uppe och gå när man kan. Har dock för mig att man inte får ta såndär spruta när man är gravid, men jag är inte säker. Men den behöver du ju egentligen bara om ni ska ut i djungeln o ha er? Ingen av oss behövde sån när vi åkte dit.

Anonym sa...

Jag åkte till Marocko när jag var gravid...inga som helst problem förutom att jag spydde varje morgon =) Men det gjorde jag ju hemma med :)

Denise sa...

Jag får inte ta mitt fästingvaccin nu när jag är gravid. Kolla in denna hemsida för tips ang resan

http://www.vaccination.nu/mPaginas/pSelectRecord.cfm?paginaID=14&categoriaID=8

Sen hittade jag:
Vaccin som endast ges vid reell smittrisk
6. Vaccin mot hepatit B

Vaccin som kan ges utan hänsyn till graviditet
3. Vaccin mot hepatit A

Ring mälarsjukhuset och kolla iaf.

Anna Högrelius sa...

Alltså, jag tror inte att du behöver ta den där sprutan. Jag har varit på två olika ställen i Afrika och inte behövt ta någon spruta alls innan. Men som Marie skrev - köp stödstrumpor! Det är rena himmelriket som gravid. :D