Pages

måndag, maj 26, 2008

Hemskt.

idag var första dagen jag skulle vara på Flash själv.
jag skulle både öppna och stänga..
och vi kan ju säga att det inte alls började bra.
för det första så sov jag inge vidare inatt..
men när jag väl gick upp gick allt helt okej.

tills jag skulle ta upp nyckeln vid moppen för att låsa upp den.
i min väska som den brukar låg ingen nyckel..
P hade åkt med den i helgen.. så jag förstod snabbt att
han hade tagit den ur min väska.
sprang upp för våra trappor för att se om han hängt
eller lagt den någonstans.. samtidigt som jag ringde han. Inget svar.
letade som en dåre.. fortsatte att ringa som en dåre.

sprang ner till cykelstället där moppen står och även cykeln.
låste upp cykeln och började cykla i super speed..
väl vid trafikljusen hoppar kedjan av och jag får nu panik.
får tillslut tag på en av Ps arbetskamrater som får tag på P..
han skickar iväg denna arbetskamrat för att hämta mig.
minuterna innan hon kommer känns som en evighet.

jag hinner skicka ett sms till P och skriver:
det är kört, jag kommer inte hinna in i tid. Flash kommer
få böter. Det var det jobbet det. Tack.

jag kommer in till Flash 1 eller 2 minuter för sent.
där står en av extra personalen och pratar med chefen..
fick en redig och helt klart given utskällning.
hur kan jag på min första dag komma försent..
det blir 5000 kr i böter om man öppnar försent.
vet inte om det blir så att vi får böter. hoppas verkligen inte det.
höll på att börja as gråta flera gånger kan jag säga..
men jag lyckades hålla det till en del hyperventilerande.

resten av dan gick ändå rätt fort.. och jag gjorde nog inte
mer än 1 eller 2 fel.. hoppas jag.. vi får väl se hur det ser ut imorrn.
jag stärker verkligen mina kort för att få vara kvar efter jag
sagt att jag är med barn.. det känns ju såååå bra.
är det meningen att allt ska verkligen gå fel på det här jobbet?
menar under 3 års tid på kontorab har jag aldrig, Aldrig
kommit försent. jag förstår inte hur jag kan lyckas nu. :(

P har iaf varit himla snäll hela kvällen mot mig..
var ju inte menningen.. men fy fan va arg jag var på han imorse.
xoxo.

3 kommentarer:

Harmonisera Mera sa...

fy vilken skitdag.. hoppas de är förstående och att ni slipper böter!

Robin H sa...

Surt - det kan ju vara så att det är graviditetshormoner som får dig ur balans och därför du inte lyckades ta dig dit i tid.
Men det kan du ju inte använda som förklaring på jobbet! :/

Anna Högrelius sa...

Usch vilken jäkla skitstart! Hoppas att det går bättre hädanefter och att ni slipper böter!