Pages

söndag, maj 11, 2008

Hemlighet.

okej.. då var inloggning på plats och jag kanske ska
tala om varför det blev så..
iofs vet nog de flesta om de som läser här..
men för er andra..
vet dock inte riktigt hur jag ska börja..

tror jag börjar förra helgen då natten till söndan
fick jag mens som jag skulle..
eller den skulle komma på söndan.. men iaf..
satte in en tampong och gick och la mig.
på morgonen var jag snustorr och tog ut den..
hade sex på söndas förmiddan..
och det har hänt då att om jag har mens så slutar den
typ nån dag för att se komma igång igen lite senare..

några dagar senare.. i onsdas så vibbade jag först..
sen åkte jag in till stan för att sola och gick en vända förbi på flash
och hämtade de tider jag ska börja med v.21..
sen var jag och handlade lite på hemköp..
lite grillad kyckling och några bönor i lime och chili.
sen kom jag på.. jag kanske ska köpa en grav. test
så jag slipper fundera varför den inte kommit igång..
den har förmodligen hoppat över en gång eller så kommer
den så fort jag tagit testet..

var lite snål och tänkte fan här ska man betala pengar för
att få mens.. men det är ändå bättre..
för annars går jag bara och tänker på detta och då kommer
den inte pga det.. hehe jaa mycket tankar.
iaf köpte det billigaste testet dom hade på apoteket.

sen cyklade jag hem och kissade för jag var grymt kissnödig.
tyckte på en gång att jag kunde se ett streck i "fel" ruta..
men jaa 5 min skulle det ju ta så jag började gå och göra iordning
maten men jag insåg redan på en gång att bönorna skulle jag
inte äta upp dessa då de luktade sjukt mycket barnmat.

hela tiden gick jag och tittade på testet och mer och mer
gick det upp för mig att shit det här är positivt.
jag ringde P och sa att han måste köpa ett grav.test..
nee sa han varför då sa han och då sprack det för mig
och jag började stor böla.. och sa typ för jag är gravid.
han försökte trösta mig men det gick inte så bra..
han frågade om han skulle komma hem men jag sa
nee det är lungt.. lär vara gravid om 2h med.

men jag kunde fortfarande inte sluta gråta..
och jag behövde nån att prata med..
ringde D flera flera gånger men det var upptaget..
så jag ringde till Pe och försökte få fram varför jag grät
så himla hysteriskt.

och varför grät jag?
jo för i mitt huvud hade jag två val.
1. Behålla barnet - Inte börja mitt nya jobb...
och då jag redan sagt upp mig skulle det betyda att
jag skulle nu vara arbetslös i 9 månader..
och missa min chans att äntligen jobba med det jag vill.
2. Göra Abort - Börja det nya jobbet.

hela onsdan grät jag..
jag och P diskuterade hur vi skulle göra..
vi läste om hur en medisinsk abort skulle gå till som
man kunde göra fram till v.9 och jag stämplade
snabbt in på olika hemsidor för att se vilken vecka jag är i..
jag är i v. 5 och vilket skulle innebära en födelse på ungen 13jan.
P sa iaf att han skulle stötta mig hur jag än bestämde mig..
men att det faktiskt islut enden var mitt beslut..
min kropp.. min karriär.. vårt barn.

ringde mamma och hon sa va kul med en liten kotte..
och jag sa nee det är ingen kotte.. försökte förklara
att jag inte bestämt mig än och att det ända jag ringde för
var för att informera henne.. men hon sa direkt
nej lilian du får inte göra abort..
men sen att hon skulle stötta mig oavsett hur jag valde att göra.

natten till torsdan sov jag inge vidare..
låg och vred och vände mig och varje gång jag somnade..
så drömde jag olika senarium om hur jag skulle göra..
gav upp och gick upp vid 5.. tänkte att jag kan
ju gå upp och rensa hjärnan för att sen somna om sen..
då jag inte behövde gå upp förrens 9.

åt frukost och duschade.. sen gick jag och la mig igen..
men jag kunde fortfarande inte somna..
ringde pappa och berättade och tillslut insåg jag att jag
inte skulle somna men jag ville inte vara kvar hemma..
så pappa kom och hämtade mig och jag åkte till jobbet..

folk undrade såklart varför jag var där..
sa att jag inte kunde sova.. och sen var det inte mer med det.
men sen kom min chef och hon såg direkt att nått var fel..
tog mig åt sidan och frågade om jag var ledsen..
då sprack det och fram kom sanningen och tårarna igen..

ju mer råd jag fick ju mer insåg jag att
det kanske fanns ett till alternativ.
3. Behålla barnet - Mörka på det nya jobbet.

så nu sitter jag här och har bestämt mig för det sista alternativet..
jag vet att om jag skulle göra abort och jag började på nya jobbet
och det inte skulle funka av olika anledningar att jag skulle
må väldigt dåligt över det barn jag valde bort.

P är väl inte jätte glad över just den biten.. att jag ska mörka.
men är självklart glad iövrigt.. han tror dock inte jag kommer
kunna hålla tyst i mer än 2 veckor innan jag avslöjar mig själv.

det sämsta senariot blir ju om dom får veta av nån annan
att jag är gravid och det kommer fram att jag mörkat..
eller jaa.. jag får inte fortsätta efter de 6 månaderna eller
får sluta ännu tidigare från Flash.
förmodligen kommer det väl kanske bli så..
men nu får jag ju iaf erfarenhet av just kläder.

nu känns det som jag skrivit i en evighet och mer lär komma..
men nu vet ni.. jag är gravid.. jag ska ha en liten bäbi. :)
xoxo.

7 kommentarer:

Anonym sa...

*ler* Välkommen till babyboom!

Verrix sa...

Men gud va kul!! Super grattis till er båda! :D

Enligt lag så får dom inte iaf sparka dej pga av graviditet. så du vet. Många kan jobba nästan hela graviditeten ut. En fröken på mina barns dagis jobba till hon va i vecka 39, då tyckte hennes chef att hon skulle vara hemma ist för på jobbet. Men det tog i mot hos henne, hon ville jobba tills det va dags för lillen att titta ut. hehe!

Vill du prata om nåt enligt graviditet lr förlossning, efter förlossningen mm så hör bara av dej ;) Har vart med 2ggr så.. hihi! Iof snitt med båda men iaf. :D

Hoppas allt kommer gå bra med magen iaf. Du kommer bli en bra mamma :D

Kramar till er o klapp på magen från Mej o barnen

Anonym sa...

grattis lilian! :)

Anonym sa...

Åhhhh vad roligt!! stort grattis! Förstod redan i första inlägget att det var det du syftade på =) Du har en underbar tid framför dig kan jag lova!!
Och ang. jobbet tycker jag du ska vänta nån månad & sen berätta, du får se till att göra så bra ifrån dig att dom vill ha dig tillbaka efter graviditeten =) stor kram

Robin H sa...

Superskoj med bäbis ju!
Hoppas det går bra med mörkläggningen! :)

Margot sa...

Va roligt, grattis !! Välja mellan en bebis och ett jobb, nåt sånt åtråvärt jobb finns inte./ Kram

Anna Högrelius sa...

Grattis igen. :] Hoppas att allt kommer ordna sig med jobbet och så. Kram!