Pages

lördag, mars 14, 2009

Finalen!

jaa då var där ääääntligen finalen i melodifestivalen idag. :)
och jag har faktiskt inte en anning om vem som
kommer vinna.. tippar att det står mellan
Måns, EMD och sen är det tyvärr en stor risk för Ugglas..
allså det skulle vara sån katastrof om vi skickade henne
till moskva.. är det verkligen det vi vill ska representera sverige?
jag kommer svära mer än när martin stenmark vann
om hon vinner.. och då svor jag i typ halvtimme efteråt.

jag har en liten förhoppning om Molly dock..
jag hoppas på henne.. dock tror jag inte hon vinner..
och ärligt talat.. vann inte Sanna Nilsen förra året med
hennes underbara ballad så tror jag inte på Molly.

Tänkte dock gå igenom alla låtar lite snabbt bara.

Måns - Catchig låt och redan sönderspelad på radion..
hans framträdande är också bra.. men jag tycker fortfarande
att Cara Mia som han tävlade med -07 var bättre.
och egentligen är det ju typ liknande låt som Hero som vi
skickade förra året.. iofs med en mums-mums istället.. ;)

Caroline af Ugglas - som sagt.. rysningar av obehag..
och oavsett om Anna inte tycker hur man ser ut spelar nån
roll så vet jag inte vilken tävling hon tittar på då MF handlar
lika mkt om va man har på sig och är på scen som låten.
(kuriosa: lettland vann t.ex. ESC enbart pga deras framträdande
och byte av kläder på scenen -02.. låten sög nämligen)

Agnes - Låten spelas också redan flitigt på radio.. och hon fick ju
till det riktigt bra sen när hon fick göra sitt uppträdande igen
förra gången.. jag vet inte om jag tyckte om hennes catsuit..
men whot knows hon kanske har ändrat kläder..
annars fångar ju faktiskt guld ens ögon. :)

H.E.A.T - Inte dålig.. men det är ingen Hardrock Hallelulja..
och när har det nånsin funkat att kopiera va finnarna gör..
menar glöm inte att dom kommit sist typ flest gånger av alla
länder i ESC.

Emilia - Jag är glad att den här fick gå vidare.. Emilia är gullig. :)
och låten är helt okej.. dock lär den hamna nånstans i mitten..

Alcazar - Jag tror Alcazar skulle kunna gå bra i ESC.. men det är
som med BWO.. kommer även om experter och sånt säger att
det här kommer funka nere i Europa inte vinna.
Deras mickar är dock himla läckra.. chockrosa om jag inte minns fel. :)
och senare år har de som haft utsmyckade mickar gått vidare...

Sarah Dawn Finer - Hennes låt är jätte fin..
men hennes uppträdande.. det är grymt.. solen i bakgrunden..
hennes "flygande".. men här får man inte glömma bort va
som hände med The Ark.. hade sin hiss i sitt uppträdande..
och sen kom dom till ESC och fick inte gå utanför en ruta
av 20kvm och där försvann dom i mängen.

EMD - Den här låten kan nog också vinna.. speciellt om fjortisarna
är hemma.. (som tur är har inte 14isarna lika stor makt här som i idol)
men inte mig emot.. dom har också ett bra framträdande..
och har hört ett rykte att nu ryker nog pingvindräkterna..
vilket bara kan gynna dom ännu mer. :)

Sofia - Jag tycker om den här låten.. dock har kopierandet av
Sertabs trummor gjorts så himla många gånger nu sen den
vann -03 så det är iofs lite uttjatat.. och känns lite konstigt om
vi skulle skicka en grekisk låt till ESC. Dock tror jag den kommer
långt ner om inte sist då den faktiskt inte kommit hit genom
teleröstningar utan genom den där juryn.

Molly Sanden - På den här låten ryser jag av välbehag..
och hon är väldigt proffsig för att bara vara 17år.. tycker hon
går rakt igenom rutan.. och jag skulle bli himla glad om hon vann. :)

Malena Ernman - Jag förut sagt att sånt här brukar jag ju tycka om..
men nee den här låten är inte bra.. jag tycker inte om den.
och även om hon är jätte bra på att sjunga.. så nej nej.

oj.. det ett rätt långt inlägg det här..
några jag kommer sakna ikväll är Lili & Susie, Velvet och Rigo.
sen får ni tänka på att inte rösta för mkt i början..
juryn kommer ge sina poäng och sen har ni gott om tid att
rösta efter att de avlagt sina röster.. iaf om det är som tidigare år.
allt för att svt ska få in yttligare några kronor.

xoxo.

1 kommentarer:

Anonym sa...

jag ska nog rösta på ugglas. :) gillar låten starkt, även om jag inte gillar att titta på henne heller.