Pages

tisdag, mars 31, 2009

Mammagruppen.

just hemkommen från första mammagruppen..
var himla trevligt fast det på nått sätt alltid är lite
stelt första gången.. släpper väl får vi hoppas. :)
roligt var att vira satt typ helt själv..
höll henne inte mer än i benen och där satt hon. :)
som vanligt komenterar folk att hon är så stadig..
och jaa det är hon ju om man jämför med alla de andra
bebisarna som typ är födda då hon egentligen ska vara född.
är ju så kul att få positiv feedback från andra mammor. :)

där satt vi och pratade i godan ro.. när vira bajsar ner sig..
jag förstår inte.. så fort hon har den lila bodyn och
de söta jeansen som vi fått från isadora då bajsar hon ner sig.
vi har då ändå gått upp en storlek på blöja nu..
och självklart hade jag inte med någe ombyte heller..
men som tur var har jag ju inte långt hem utan jag sprang
helt enkelt bara hem och hämtade ombyte.

sen körde vi igång med spädbarnsmassage..
vira tyckte det väl var helt okej.. iaf ett tag..
tills vi kom till att massera magen börja hon gnälla lite..
men det gjorde nästan alla bebisarn.. lite grupptryck tror jag.
sen när vi kom till att massera ryggen och
vira var tvungen att ligga på mage vilket hon inte alls tycker om.
då var det verkligen siren skrik!

efteråt var det dags för vägning och mätning igen..

xoxo.

0 kommentarer: